Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић ненајављено је данас посетио градилиште деонице аутопута „Милош Велики“ од Чачка до Пожеге и том приликом поручио да на свим инфраструктурним пројектима у земљи мора да се ради и викендом, како би се што више убрзали радови.
Момировић је након ванредне контроле рекао Танјугу, на петљи Паковраће код Чачка, да су кинески партнери, главни извођач радова ЦЦЦЦ, одлична компанија која гради веома захтевну деоницу.
„Ево, радимо и суботом и недељом, јер желимо да искористимо сваки леп дан како би што више напредовали радови“, истакао је Момировић.
Напоменуо је да се у оквиру деонице Прељина – Пожега граде и два најдужа тунела Лаз и Муњино Брдо.
Подсетио је да је када је постао министар прво контролисао радове управо на тој деоници, од Прељине до Пожеге, и да је и данас поново посетио, а све у циљу додатног убрзања радова.
Момировић истиче да је та деоница наставак аутопута ка Црној Гори, као и да на том правцу постоји велика фреквенција возила.
„Донели смо неколико аката, дозволу за ову петљу Паковраће, решили питање позајмишта, решили још нека важна питања. Имамо велики проблем са експропријацијом коју убрзано решавамо“, навео је министар.
Одмах смо установили да не желимо да прихватимо извлачење на корону, иако је то објективан проблем, додао је он.
„Грађевина ради, ради се и преко викенда, јер временске прилике то дозвољавају“, нагласио је Момировић.
Напомиње да, са друге стране, због мера које су на снази викендом не може да ради око 100.000 људи.
„Морамо брзо да доносимо нека нова решења, да видимо да ли су агресивне мере које утичу на економију донеле резултате и да ли имамо пад заражених односно да видимо шта ћемо по том питању радити“, рекао је он.
Нагласио је да свакако треба појачати контролу поштовања мера како се никоме не би дозволило да их крши, али да са друге стране треба што пре размотрити да ли рестриктивне мере доносе резултате и како да се омогући људима да раде.
Градоначелник Чачка Милун Тодоровић истиче да је то већ друга посета министра Момировића за месец дана, од када је преузео дужност.
Тодоровић је рекао Танјугу да је Прељина – Пожега веома важна деоница за грађане целе земље, а посебно Западне Србије и Град Чачак, као и општине Пожега и Лучани.
Радови иду утврђеном динамиком уз много проблема на терену, али ту смо заједно да сагледамо ситуацију, каже Тодоровић.
„Наш посао је експропријација и доношење решења, преко 1.000 решења смо донели или је у току доношење, то је велики посао. Имамо ходограме и надам се да ће радови тећи планираном динамиком, јер је реч о великом инфраструктурном пројекту који би требало да завршимо до краја следеће године“, истиче градоначелник.
Деоница од Прељине до Пожеге дуга је 30,9 км и треба да буде завршена до краја 2021.
Тунел Лаз кроз планину Јелицу биће најдужи тунел на тој траси и један од најдужих у Србији од скоро три километра. Такође, у близини Лучана се гради и тунел Муњино брдо од 2.800 метара.
Скоро трећину трасе од 30,93 километара на будућем аутопуту од Прељине до Пожеге, чиниће мостови и тунели.
Извођач радова на овој деоници, која је наставак пројекта изградње аутопута Београд – Јужни Јадран укупне дужине 258 километара, је кинеска компанија Ћина Цоммуницатионс Цонструцтион Цомпанy.
Поред ова два велика тунела, биће изграђен и тунел Трбушани од око 300 метара дужине, 35 мостова укупне дужине 5.196 метара, четири надвожњака укупне дужине 592 метра, затим скоро два милиона кубних метара насипа, изградња комплетне саобраћајне петље Паковраћа која ће омогућити растерећење постојеће обилазнице око Чачка, док ће на целој траси бити три саобраћајне петље.
Рок за извођење радова је 36 месеци, а вредност радова је 450 милиона евра.
Аутопут Прељина – Пожега је подељен на три мање деонице.
Од Прељине до Пријевора дуж реке Чемернице и малим делом поред Западне Мораве, у дужини до 8,27 километара.
Затим од Пријевора до Лучана би требало урадити 15,51 километар и изградити 20 мостова који ће бити дужи од три километра.
Трећа поддеоница, од Лучана до Пожеге, протезаће се на седам километара и на њој би требало да буду изграђена три моста, тунел дуг 2.040 метара, петља у Лучанима и мост преко реке Бјелице.
Аутопут од Прељине до Пожеге има велики значај за повезивање Србије и региона, јер представља наставак Коридора 11 ка граници са Црном Гором, али је и део будућег аутопута Београд – Сарајево, пошто од Пожеге преостаје да се изгради још око 60 километара до границе са БиХ.
Деоница Прељина – Пожега ће повезати Чачак, Лучане и Пожегу и два округа – Моравички и Златиборски и важан је не само за брзи развој тог дела Србије, већ и за регионално повезивање.
Код Чачка ће се Моравским коридором повезати Коридор 11 и Коридор 10.
Планирана је и градња деонице Коридора 11 од Пожеге до Бољара на граници са Црном Гором, у дужини од 107 километара.
Момировић о изградњи путне инфраструктуре у Србији
Изградњом путне инфраструктуре одржава се макро-економска стабилност Србије, каже Момировић и додаје да имамо повољне економске резултате, јер је држава повукла добре мере у тренуцима кризе и није закаснила ни у једној реакцији.
Момировић је за следећу годину најавио инвестиције у аеродром Требиње, што је стратешки пројекат Србије и Републике Српске.
„Не напуштамо Републику Српску у ово тешко време, настављамо инвестиције и држимо се заједно“, рекао је Момировић за Пинк и додао да је то део нашег стратешког опредељења да цео регион вежемо за себе.
„Србија је центар региона. Много се развила у последњих неколико година. Желимо да цео регион буде део економске експанзије. Не можемо без региона. Усмерени смо једни на друге“, истакао је он.
Момировић је додао да се инфраструктурни пројекти сада спроводе захваљујући фискалној консолидацији која је направљена раније.
„Морамо бити објективни. Сада сам у прилици да комуницирам са представницима ММФ, Светске банке и видим како они гледају на фискалну консолидацију, на економску реконструкцију буџета. Постали смо добар пример за друге земље“, рекао је Момировић.
Према његовим рецима, Србија се определила за велике инвестиције у инфраструктуру и ради оно што је деценијама стајало.
Како је додао кашњења у радовима неће бити дозвољена јер су грађани Србије то платили.
„То је и у директном фокусу председника Србије“, рекао је Момировић.
Како је навео, врло брзо људи неће моћи да препознају Србију у смислу железничке инфраструктуре.
Он је подсетио да је обновљена пруга до Ваљева, те да се ради на брзој прузи до Новом Сада у склопу коридора Београд – Будимпешта.
„Путна инфраструктура је крвоток, економија, раст стандарда“ подвукао је Момировић.
ТопПрес/ Извор: Танјуг