На крају осмог разреда основне школе у школској 2020/2021. години одличан успех остварило је 43,2 одсто ученика, док је довољан успех имало свега њих 1,2 одсто, наводи се у извештају Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања.
На крају осмог разреда 34,1 одсто ученика било је врлодобро, а 21,5 одсто њих остварило је добар успех, саопштило је данас Министарство просвете, науке и технолошког развоја.
Према подацима из извештаја о резултатима завршног испита на крају основног образовања и васпитања у школској 2020/2021. години, који је обухватио 64.043 ученика који су у јуну полагали завршни испит, просечан општи успех у осмом разреду износио је 4,12.
Осми разред је са просечном оценом 5,00 завршило 12.256 ученика, односно, 19,1 одсто.
Подаци показују и да је основну школу у школској 2020/2021. години са Вуковом дипломом завршило 8.886, односно 13,9 одсто ученика у Србији, што је приближно на истом нивоу као и претходне школске године, када је тај проценат износио 13,8 одсто.
Када је реч о завршном испиту који су ученици полагали 23, 24. и 25. јуна, више од половине задатака из математике решило је 68,4 одсто ученика.
На тесту из матерњег језика више од половине задатака решило је 76,5 одсто, а на комбинованом тесту 86,7 одсто ученика.
Анализа постигнућа на завршном испиту указује да ученици који имају бољи општи успех остварују и боље резултате на сва три теста, док боље резултате од просека остварују ученици носиоци Вукове дипломе.
Анализа је показала да су на завршном испиту на крају школске 2020/2021. године у поређењу са претходном школском годином остварени просечно бољи резултати.
Просечно постигнуће ученика на тесту из математике, изражено у бодовима износило је 12,50 што је за 10,6 одсто више у односу на просек од 11,18 бода на тесту у оквиру завршног испита 2019/2020. године.
Када је реч о тесту из матерњег, односно српског језика, просечно постигнуће износило је 13,37 бодова што је у односу на 11.02 бода колико су ученици у просеку имали на овом тесту на крају школске 2019/2020. године побољшање од 17,6 одсто.
Просечан број бодова на комбинованом тесту износио је 14,82 у односу на просечних 14,17 бодова на крају школске 2019/2020. године, што је више за 4,4 одсто.
Завршним испитом проверава се степен остварености стандарда постигнућа и због тога стручни тимови који припремају задатке који репрезентују изабране стандарде постигнућа при састављању тестова воде рачуна о односу броја задатака са основног, средњег и напредног нивоа.
Избор стандарда постигнућа који ће се проверавати на завршном испиту условљен је општим исходима основног образовања, циљевима, задацима и садржајем наставног програма одређеног предмета и задатим обимом теста.
У тесту из математике који се у јуну нашао пред ученицима било је шест задатака отвореног типа и ученици су били у обавези да наведу поступак решавања, док се од ученика у 14 задатака очекивало да изаберу тачан одговор од неколико понуђених.
Тест из матерњег језика имао је девет задатака основног нивоа, седам средњег нивоа, а четири је било напредног нивоа.
Када је реч о задацима у комбинованом тесту, сви задаци су били затвореног типа, такозвани задаци вишеструког избора, као и повезивање у табели. Иначе, овај тест се састоји од 20 задатака из пет наставних предмета (физика, хемија, биологија, географија и историја).
У тестовима је однос задатака са различитих нивоа постигнућа био равномерно распоређен. На тесту из матерњег језика и комбинованом тесту било је више задатака затвореног типа у односу на тест из математике.
У тесту из математике било је више отворених задатака него у друга два теста, што је могло утицати на ученичка постигнућа.
У извештају се, такође, наводи да се школска 2020/2021. година одвијала у посебним условима због пандемије вируса Ковид 19, који су диктирали промену организације наставе и учења, пише у саопштењу.
ТопПрес/ Извор: Танјуг