Фото: ТелеграфФото: Телеграф

Од почетка месеца, возачи на аутомобилима морају да имају летње гуме. Због временских прилика у марту, снега и ниских температура, многи су заборавили да промене гуме. Међутим, стручњаци упозоравају да вожња са зимским пнеуматицима лети мења дужину зауставног пута, али и да се зимске гуме много више троше.

Добра вест за возаче је да је цена гума и монтаже остала иста као и прошле године. У зависности од димензије, цене се крећу од 2.800 до 30.000 динара. Цена монтаже и демонтаже са балансирањем је 600 динара по точку.

Гужве за сада нема, мада се очекују ових дана. У специјализованим сервисима упозоравају власнике новијих аутомобила да пазе ко ради монтажу јер се често нестручним руковањем може сломити сензор вентил, а то много кошта.

„Сви новији аутомобили имају један вентил са сензором који кошта око 50 евра, и нестручном демонтажом или монтажом он може да се оштети и онда то буде поприлично скупа поправка“, каже Игор Димитријевић из Ауто-куће „Гудаловић“.

Стручњаци кажу да, ако идете на планину до краја априла, ипак оставите зимске гуме на точковима. Уколико возите по граду, обавезно промените гуме јер то повећава безбедност.

Борис Антић са Саобраћајног факултета у Београду каже да летњи пнеуматик који има више пластике а мање гуме показује боља својства приликом кочења у летњим условима, док се зимски пнеуматик у летњем периоду много више троши, много више топи јер је његов сировински састав такав да има много више гуме.

Такозване универзалне гуме „М+С“, које се могу користити и зими и лети, треба у пролеће преконтролисати и допумпати до фабричких норми.

Шара сваке гуме мора бити пет милиметара, а ако купујете половне гуме, обавезно проверите годину када су произведене.

ТопПрес/ Извор: РТС