Од 5. јула возила која емитују непрописну количину издувних гасова неће проћи технички преглед. Процена је да огроман број путничких аутомобила, нарочито старијих, емитују штетне гасове изнад дозвољених па самим тим неће моћи да се обави регистрација возила после 5. јула 2021. године. Правилником који је почео да важи 5. јула 2018. године донета су нова пооштрена правила о техничком прегледу возила а тада је одлучено да се одложи, на три године почетак мерења издувних гасова из возила.

Одлагањем је дато техничким прегледима да се до јула ове године прилагоде новим правилима и припреме апарате за мерење количине издувних гасова.

Власници возила мораће своје аутомобиле да прилагоде новом правилнику како би могли да проћу технички преглед.

Истраживања су већ показала да скоро свако друго возило у Србији, а има их око 2.1 милион, загађује животну средину због непрописне емисије штетних гасова, а борба за чистији ваздух се захуктава.

Тако се процењује да ће власнике дебело да искошта улагање у катализаторе и моторе који су на издисају, троше уље и не уклапају се у прописане фабричке параметре.

Од хиљаду и двеста радионица техничких прегледа широм земље незванично, већина је набавила ту нову неопходну опрему и инструменте који нимало нису јевтини… Сви бензинци са Еуро 3 мотором који немају исправан катализатор или је он скинут неће моћи да прођу технички преглед. А скидали су се катализатори због погрешног уверења да ће тиме мотор да „продише” али и што је у њима главни филтер од платине за које је од откупљивача секундарних  сировина могло да се добије неколико десетина евра. Дизелаши који имају лош такозвани ДПФ филтер или га уопште немају па пурњају, такође имају тужну будућност.

Покушаји да се превари правилник помоћу мита или кумовских веза, биће, кажу у полицији ригорозно кажњавани, слати на ванредне техничке провере без права на регистрацију и с казнама од 150.000 динара и одузимања лиценце за рад техничким прегледима.

Многи возачи се уљуљкују очекујући да се издувни гасови из возила неће мерити на техничком прегледу после 5. јула 2021. Године, због пандемије корона вируса и економске кризе. И да ће држава опет да одложи почетак примене тог за многе четвороточкаше погубног правилника. За сада нема најава да ће се тај рок продужити а и ако се продужи само се одлаже тужан крај и нагомилава мука. Рок се ближи а ако не буде одлагања стаће колона од најмање пола милиона израубованих возила, спремна једино за отпад.

ТопПрес/ Извор: Политика, Озрен Милановић