Српским предузећима недостаје најмање 2.000 возача аутобуса и још око 6.000 камионџија, процењују удружења превозника.
Истовремено упозоравају да ће овај проблем из године у годину бити већи, јер исте муке муче и њихове колеге из Европе.
Припремају иницијативу да се, под одређеним условима, снизи граница за добијање возачке дозволе за „Д“ категорију, а то ће бити једна од тема измена Закона о безбедности саобраћаја, пишу „Вечерње новости“.
Према важећем закону, за волан аутобуса сме да седне возач са тек навршене 24 године, док ђак саобраћајне школе право да вози камион стиче са 18 година, по завршетку трогодишњег школовања.
„Ученици не могу тренутно током школовања да се определе да буду возачи аутобуса. Они добијају „Ц“ категорију, а тек после пет година могу да полажу за „Д“ категорију“, објашњава Мирко Вучинић, председник удружења „Панона транспорт“.
„Ми предлажемо да постоји избор, а да они који заврше три године саобраћајне школе могу да добију пробну дозволу на пет година. Имали би обавезну праксу од годину дана код лиценцираног превозника. У том периоду смели би да возе само аутобус без путника, у пратњи возача са најмање пет година искуства“, каже Вучинић.
Прошле године превозници у Европи могли су за 20 одсто да повећају број возача, али нису имали кадра који би попунио те позиције. Јаз између потреба и могућности је све већи. У Србији има између 90.000 и 100.000 професионалних возача, а за воланом аутобуса је њих око 16.000.
ТопПрес/Извор: Новости