Чачак – Некадашњи краљ свих путева и један од највољенијих симбола бивше Југославије чувени „фића“ произведен је у Крагујевцу пре скоро пола века. Један је од ретких аутомобила који је ушао у легенду и за њега се каже да има душу. Данас се ретко може срести на друмовима, али кад год се појави права је атракција. Последњих месеци „фића“ је постала права звезда на свадбеним весељима, јер се младенци уместо раскошиних и скупоцених лимузина одлучују возити управо у њој. Управо овај ванременски четвороточкаш био је избор Тијане и Филипа из Прислонице.
– Желели смо да тај дан буде посебан и заиста јесте, избор „лимузине“ томе је поприлично допринео. Сама фића по себи је леп аутомобил и нисмо је много декорисали, ту је била само једна машна, мало закачених конзерви, ништа нисмо претерано хтели. Она је сама по себи довољно аутентична и обележила је тај наш дан, и био је пун погодан да учинимо да то нешто буде мало другачије за тај наш дан – казала је за РИНУ Тијана Поповић.
А да путовање ових младенаца буде незаборавно и сигурно, на томе је радио Дејан Марковић, механичар из Трбушана који је страствени љубитељ фића. Он не само да познаје сваки њен оригинални шаф, већ и њену душу.
Некада је ово било главно превозно средство са којим су се људи превозили од тачке А, до тачке Б. Међутим, сада је се то неко време окренуло ко год да је имао овакав један примерак аутомобила од пре пола века, он је чува и држи је у некој гаражи а ја сам један од њих – рекао је Дејан.
Он је своју зелену како каже лимузину опремио тако да безбедно језди чачанским улицама, али и на отвореним путевима.
– На њему је све оригинално, од предњих и задњих трапова , убацио дискове за кочење, избацили смо ђунту са ситним нутом и убацили хомокинетичке зглобове од заставе 101, да нас негде не би изневерила, преправио сам све оно што је на старио атомобилима био проблем – истакао је механичар.
На овој љуто-зеленој машини како јој Дејан од милоште тепа, задржан је оригинални ентеријер, што подразумева и јединствен клима уређај.
– У њој је фабричка клима, што значи колико брзо ауто иде, толико ћете се и брзо расхладити и оно што је битно да возача глава не може да заболи а самим тим нема ни проблема – закључио је Марковић.
Овакав ауто у бившој Југославији био је статусни симбол, многе генерације су на овој машини научили да возе и достигли невероватне километраже, а шта је све у њу могло да стане то је за рубрику веровали или не.
ТопПрес/ РИНА