Евродизел ће се од јуче у 15 часова, до петка 22. априла у исто време, продавати по цени од 196,30 динара за литар, а моторни бензин европремијум BMB 95 за 174,10 динара за литар, објавило је Министарству трговине, туризма и телекоминикација.
У односу на претходних седам дана, цена дизела и бензина је нижа за 0,1 динар по литру.
Претходно је евродизел коштао 196,40 динара динара за литар, док је цена литра BMB 95 била 174,10 динара.
Влада Србије је прошле седмице донела нову Уредбу о ограничењу цена појединих врста деривата која је истоветна претходној и важиће до 30. априла.
Министарство трговине на свом сајту објавило је нове максималне цене нафтних деривата. Уредба Владе Србије о ограничавању висине цена нафтних деривата на снази је до 30. априла, но познаваоци тржишта оцењују да политика замрзавања цена на дуже стазе није одржива јер ће рачун доћи на наплату онога дана када се цене одмрзну. Ипак за Србију је за сада најважније што ће и након 15. маја наставити несметано да увози нафту јадранским нафтоводом.
Мићовић: Никад већа неизвесност
Иако историја памти и више цене нафте на берзи, оно што тренутно највише ремети светско тржиште јесте неизвесност која никада није била већа, каже генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије, Томислав Мићовић.
„Осцилације су јако велике и брзо се дешавају. Ево, рецимо, сви су се мало утешили смирила се цена нафте, али целе ове недеље из дана у дан се повећава. Те тензије не зависе од тржишта, не зависе од неких економских показатеља већ зависе од геополитичких кретања“, објашњава Мићовић.
Мићовић додаје да свака неизвесност изазива психолошки ефекат код купаца нафте, који својом повећаном тражњом генеришу раст цена.
„Што је за Србију у овом тренутку битно је чињеница да је избегнут пакет санкција ЕУ који се односио на транспорт сирове нафте до рафинерије Панчево одакле се доминантно снабдева наше тржиште“, подсетио је генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије.
Како је указао, негде 70% дизела који се потроши у Србији је заправо из рафинерије нафте Панчево, 30% је из увоза.
„А да је рецимо потребно те проценте окренути да је 70% из увоза то би био огроман проблем, јер прво не постоје баш толике количине у окружењу, а друго како том брзином допремити гориво до Србије“, тумачи ситуацију Мићовић.
Коментаришући најаву председника Путина да ће се Русија због европских земаља које су почеле да избегавају руску нафту окренути Азији, Мићовић оцењује да се тако нагли заокрети не могу догодити преко ноћи, али да свака врста насилног преусмеравања извоза представља поремећај на тржишту и са собом повлачи нови раст цена.
ТопПрес/ Извор: Танјуг, РТВ (Ивана Каменарац)