Министарство унутрашњих послова покренуло је данас нове електронске услуге – еСагласност и еУверење о држављанству на порталу еУправа што ће грађанима олакшати долазак до потребних докумената.
Пуштању у рад нових електронских услуга у Канцеларији за информационе технологије и еУправу присуствовали су министар информисања и телекомуникација Михаило Јовановић, министар унутрашњих послова Братислав Гашић и в.д директора Канцеларије за IT и еУправу Милан Латиновић.
Јовановић је објаснио да грађани морају да буду пријављени на портал еУправа, тако што ће користити квалификовани електронски сертификат или мобилну апликацију ConsentID, како би могли да користе нове електронске услуге.
Он је навео да је уверење о држављанству једно од најтраженијих докумената који су грађани узимали на шалтерима општина, а додајући да ће од сада моћи и да га поруче електронским путем, на порталу еУправе.
„Нема више потребе да грађани обилазе шалтере тражећи своје држављанство, све могу да ураде и заврше преко портала еУправе“, казао је Јовановић.
Навео је да је грађанима од сада и на располагању седам нових електронских услуга МУП-а које омогућавају онлајн давање изјава или сагласности за издавање личне карте и пасоша малолетном детету, за пријем у држављанство Србије малолетног детета, као и за пријаву пребивалишта малолетног детета.
На располагању је и пуномоћје за преузимање пасоша, сагласност власника
непокретности за пријаву пребивалишта пунолетне особе, држављанина Србије, на
адресу некретнине чији је власник/сувласник, као и позив изјаве, пуномоћја и сагласности.
„На порталу еУправа електронске услуге МУП-а заказивања термина за лична документа, продужење регистрације возила као и услуга еПлати преко које грађани плаћају таксе и накнаде су једне од оних које грађани највише користе. Министарство унутрашњих послова је лидер у развоју услуга електронске управе и са услугама еДржављанство и еСагласности допринеће још већој ефикасности, економичности и транспарентности јавне управе“, казао је Јовановић.
Додао је да су, захваљујући електронској размени података, органи државне управе, јединице локалне самоуправе и центри за социјални рад око 5.000.000 пута вршили увид у податке из евиденција које су у надалежности МУП-а, што значи да толико пута грађани нису посећивали шалтере, штампали папире и носили их даље од шалтера до шалтера као курири, већ је државни службеник све то обављао за њих електронским путем.
„До сада смо имали више од 10.000.000 захтева за све услуге МУП-а које се налазе на порталу еУправа. Захваљујући потпуној промени начина плаћања административних такси Министарства унутрашњих послова, објављен је Портал плати.еуправа.гов.рс као централно место где грађани добијају јединствену, обједињену уплатницу коју могу платити картицом, мБенкингом, или физички у банци или пошти“, казао је он.
Додао је да је централизацијом административних такси МУП-а укинута
могућност за злоупотребу, повећана транспарентност процеса и брзина прокњижавања уплате, јер се захваљујући јединственом позиву на број, уплата одмах књижи и видљива је у систему полицијском службенику.
Јовановић сматра да ће сарадња МУП-а и ресорног Министарства умногоме означити почетак нових пословник међусобних односа.
ТопПрес/ Извор: Танјуг