Фото: ТопПрес

Домаћим произвођачима, прерађивачима и дистрибутерима свежег, смрзнутог и прерађеног воћа и поврћа од ове недеље доступна је јединствена електронска едукативна платформа за извоз хране на тржиште САД.

Ова свеобухватна платформа је креирана у оквиру заједничког пројекта Организације за храну и пољопривреду Уједињених нација (ФАО) и Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) „Подршка диверзификацији извоза пољопривредног и прехрамбеног сектора Западног Балкана и Источне Европе“ у сарадњи са Развојном агенцијом Србије, наведено је у заједничком саопштењу ФАО и ЕБРД.

Наведена платформа пружа могућност постојећим и потенцијалним извозницима у сектору производње и прераде воћа и поврћа да, на једном месту, сазнају све неопходне информације о припреми и извозу на тржиште САД, захваљујући електронском „Водичу за извоз воћа и поврћа на тржиште САД“ и посебно припремљеног видео серијала са водећим експертима у области: технологије и безбедности хране, ФДА регулатива и увозних процедура, брендинга и дизајна производа, онлајн продаје хране, шпедиције и транспорта прехрамбених производа на америчко тржиште.

Истовремено, компаније имају прилику да успоставе контакт са експертима и добију конкретне информације у вези са потенцијалима тржишта, припремом и реализацијом извоза воћа и поврћа на ово велико светско тржиште хране.

Приступ комплетном садржају је бесплатан уз регистрацију предузетника или компанија, а приступ едукативном материјалу је омогућен путем интернет странице РАС – vodic.ras.gov.rs.

„Због ограничења услед пандемије ковида 19 и смањених могућности за одржавање едукација и тренинга компанија, ова прва домаћа едукативна платформа за извознике свежег, смрзнутог и прерађеног воћа и поврћа представља јединствен извор информација о тржишту САД, уз могућности да компаније добију информације из прве руке од водећих експерата у индустрији хране код нас“, рекао је в.д. директора РАС Радош Газдић.

САД су друго највеће светско тржиште хране, одмах после НР Кине.

Процена вредности тржишта хране у САД је 924,4 милијарди долара за 2020. годину у поређењу са Кином 1,251 милијарди долара и трећим тржиштем на свету – Индијом са 463 милијарди долара.

Очекује се да ће тржиште хране у САД расти по годишњој стопи од 1,8 одсто, док ће онлине продаја са тренутних седам одсто скочити на 11,2 одсто укупне продаје хране у САД, што представља изузетан потенцијал за унапређење продаје прехрамбених производа домаћих производаца на овом тржишту.

У циљу даље промоције извоза, приступа тржиштима и јачању конкурентности нашег пољопривредног и прехрамбеног сектора на тржишту САД планирана је организација вебинара у септембру ове године.

Том приликом компанијама ће бити пружена могућност да добију најновије информације, сазнају све о кључним корацима у извозу на америчко тржиште или поставе питања водећим експертима у областима од значаја за реализацију успешног извоза воћа и поврћа на америчко тржиште.

Пројекат „Подршка диверзификацији извоза пољопривредног и прехрамбеног сектора Западног Балкана и Источне Европе“ се финансира у оквиру билатералне подршшке Италије кроз Централно-европску иницијативу (CEI) и Програма Европске уније за развој предузећа и иновација Западног Балкана WB EDIF.

ТопПрес/  Извор: Танјуг