Развојна агенција Србије објавила је три водича за извоз воћа и повраћа на тржишта САД, Блиског истока и нордијског региона, а организована је и серија бесплатних вебинара за произвођаче и извознике свежег, смрзнутог и прерађеног воћа и поврћа из Србије и региона.
Бесплатни вебинари су оргнизовани у оквиру пројекта „Подршка диверсификацији извоза пољопривредног и прехрамбеног сектора Западног Балкана и Источне Европе“, који реализују Организација за храну и пољопривреду Уједињених нација (ФАО) и Европска банка за обнову и развој (ЕБРД).
У циљу јачања конкурентности нашег пољопривредног и прехамбеног сектора објављена су, ради додатног информисања и едукације наших произвођача и извозника, три детаљна електронска водича за извоз воћа и поврћа на веб сајту Развојне агенције Србије.
То су водич за извоз свежег, смрзнутог и прерађеног воћа и поврћа на тржиште Сједињених Америчких Држава – http://ras.gov.rs/vodic-za-izvoz-voca-i-povrca-u-sad , затим Водич за извоз свежег воћа и поврћа на тржиште Блиског истока (Уједињени Арапски Емирати и Саудијска Арабија) – http://ras.gov.rs/vodic-za-izvoz-voca-i-povrca-na-trziste-bliski-istok и Водич за извоз свежег, смрзнутог и прерађеног воћа и поврћа на тржиште Нордијског региона (Шведска, Норвешка, Финска и Данска) – http://ras.gov.rs/vodic-za-izvoz-voca-i-povrca-na-trziste-nordijskog-regiona.
Како је саопштио ФАО, сваки водич садржи детаљну анализу тржишта, са специфичним трендовима у погледу тражње за воћем и поврћем, и описом очекивања и понашања потрошача на том тржишту, значајним за адекватан дизајн паковања, креирање маркетиншких кампања и пласман понуде.
У водичима је приказана регулатива, као и процедуре за увоз воћа и поврћа на свако тржиште уз спецификацију расположивих дистрибутивних канала (увозници/дистрибутери, малопродаја, HoReCa, онлајн продаја) и значајних сајмова, конференција и публикација, наводи се у саопштењу.
Када је реч о одабраним тржиштима, наглашено је да имају велики потенцијал за увоз воћа и поврћа, али су истовремено изузетно захтевна, због чега је неопходно да компаније буду добро припремљене и спремне да испоруче производе високог квалитета, испуњавајући неопходне стандарде за пласман производа у малопродајне ланце који су специфични за сваку земљу.
Такође, праћење трендова на тржишту, постојање функционалне, модерне и атрактивне амбалаже производа, познавање процедура за улазак у канале дистрибуције и начина преговарања главни су предуслови које компаније морају да испуне приликом пласмана, наводи се у саопштењу.
ТопПрес/ Извор: Танјуг