Туристички посленици очекују да ће и овогодишња туристичка сезона у Србији бити добра и надмашити прошлогодишњу која нам је донела рекордан девизни прилив од туризма вредан око 1,6 милијарди евра.

Предвиђа се да ће већину туриста и ове године чинити домаћи посетиоци, али и да ће се велики број туриста из региона одлучити за Србију као дестинацију за одмор.

Директорка Туристичке организације Србије Марија Лабовић за Танјуг каже да им је потврду да ће туристи из региона и овог лета бирати Србију, дао и недавни сајам туризма у Бањалуци, где су грађани Републике Српске више него заинтересовани за боравак у нашој земљи.

„Радује то што туристи долазе на више краћих одмора и понављају долазак на одмор у Србији, а очекујемо да тако буде и ове године“, каже Лабовићева.

Додаје да се предвиђа да ће, иако ће већина грађана ове године путовати негде у иностранство, ипак део одмора провести у Србији.

„Ми у промотивним активностима и предлажемо нашим грађанима, да ако не цео, онда део годишњег одмора проведу у Србији. И иначе је сада тренд у путовањима да се људи одлучују за више краћих одмора, а Србија је идеална дестинација за тако нешто“, истиче Марија Лабовић.

Према њеним речима, Туристичка организација Србије је кренула са новом промотивном кампањом и новим слоганом „Доживи Србију“, а интензивне промотивне активности ће трајати до краја јуна, док је кампања кроз дигиталне видове комуникације стално актуелна.

„Паралелно са кампањом намењеном домаћим туристима, радимо и кампању за иностране госте, тако да ћемо у земљама у региону организовати више промотивних догађаја. Активности ћемо усмерити и на тржиште Турске, јер имамо доста туриста из ове земље заинтересованих за долазак у Србију“, каже Лабовићева, уз опаску да су Турци раније у већем броју углавном долазили у Београд.

Додаје да се очекује да сада, с обзиром да директни летови за турске градове постоје и из Ниша и Краљева, у већем броју долазе ти туристи и у друге делове Србије.

Ситуација у Русији и Украјини ће, оцењује саговорница Танјуга, утицати на посете руских туриста нашој земљи, који су у зимској сезони били наши најбројнији посетиоци и остварили највећи број ноћења.

„Надамо се да ће се ситуација што пре смирити, па да туристе из Русије евентуално можемо да очекујемо макар у другој половини године“, каже Лабовићева.

И директор Туристичке организације Златибор Владимир Живановић за Танјуг каже да се на Златибору надају доброј сезони и да крећу са караваном по градовима Србије, када ће обићи двадесетак градова и упознавати људе у њима са туристичком понудом ове планине.

„Фокус ће нам бити на новим садржајима, новим пешачким и бициклистичким стазама, које ће бити постављене и које ће туристи моћи да користе овог лета. Гондола је једна од главних атракција која и даље привлачи велики број туриста који дођу на Златибор, јер готово да нема туристе који дође овде а не провоза се златиборском гондолом“, каже Живановић.

Он најављује и нове инфраструктурне пројекте, као што је спортски парк Златибор који ће имати 14 фудбалских игралишта, чија изградња би требало да крене половином ове године.

„Туристи сада воле да миксују и да део одмора проведу на мору а део на планини, а у њиховим плановима увек се нађе простора за Златибор и то три, четири дана, јер нама и статистика показује да се толико туристи задржавају код нас“, истиче саговорник Танјуга и додаје да се очекује да ће у пику летње туристичке сезоне, дакле у јулу и августу, на Златибору дневно у континуитету бити више од 30.000 гостију.

Предвиђа се да ће они још ове године бити претежно из Србије, али и да ће посета из региона бити значајна.

Зато ће туристички посленици са Златибора, осим промотивне кампање по Србији, организовати и промоцију у региону, пре свега по градовима из земаља бивше Југославије, највише у Црној Гори, Босни и Херцеговини, Републици Српској, Македонији, а такође и у Мађарској и Румунији.

Обе кампање ће почети у другој половини маја и трајати до краја јуна.

Доброј сезони се надају и у бањама, а директор Удружења бања Србије Владан Вешковић за Танјуг каже да на такав закључак упућује и чињеница да су ваучери за боравак у Србији брзо разграбљени и да ће већина бити искоришћена у бањама и планинама које имају статус климатског места.

„Бање су спремне за сезону, оне су биле добро посећене и у претходне две године и очекујемо да се тај тренд само настави. Тим пре што више нема опасности да се специјалне болнице односно здравствене установе у бањама врате у систем ковид болница“, каже Вешковић.

ТопПрес/ Извор: Танјуг