ОД „ФИЈАТА“ ВЕЋА ДОБИТ ЗА ДРЖАВУ: Нови уговор између торинске Фабрике аутомобила и државе Србије биће знатно измењен

ОД „ФИЈАТА“ ВЕЋА ДОБИТ ЗА ДРЖАВУ: Нови уговор између торинске Фабрике аутомобила и државе Србије биће знатно измењен

Извесно  је да ће „Фијат“ и после истека десетогодишњег уговора остати у Крагујевцу, али ће, према најавама званичника државе Србије, пословати под другачијим условима. То би градски и државни буџет могло да увећа за више милијарди динара, у зависности од пословања ове компаније.

– Нови уговор с торинском компанијом ће, за разлику од претходног, бити у интересу грађана Србије – каже премијерка Ана Брнабић. – Ми смо, такође, имали улогу медијатора у преговорима између синдиката и пословодства „Фијата“ и издејствовали да се потпише нови, трогодишњи уговор.

Више детаља о новој сарадњи није саопштено, а „Новости“ незванично сазнају да ће се суштина измене уговора односити на укидање бенефита државе и Крагујевца – компанији ФКА.

У првом уговору „Фијат“ је био ослобођен локалних пореза на имовину и урбанистички план, као и на истицање заштитног знака. С обзиром на то да се фабрика простире на више од 140 хектара и да су обележја ове компаније видљива на „сваком кораку“ у граду, „крвна слика“ локалног буџета би требало значајно да се поправи. Наставак сарадње донеће и многобројна финансијска растерећења државној каси. Држава, највероватније, више неће плаћати пуне доприносе за око 2.500 радника. Сразмерно власничком уделу, измириваће се и обавезе на добит, ПДВ, имовину… Списак олакшица које ова компанија ужива у Србији је дугачак и за многе стручњаке из ове области скоро „непристојан“ у тржишном пословању.

Назнаке новог курса у сарадњи државе Србије и „Фијата“ постале су видљиве после протеста радника због висине плата средином прошле године, када су представници Владе посредовали у преговорима између пословодства и синдиката. После тога дефинисан је уговор о принадлежностима за раднике у наредне три године, чиме је први пут пробијен рок трајања уговора ороченог на десет година. Просечна плата је почетком године увећана на 42.500 динара, а запослени у кооперантским фирмама нису обухваћени тим договором. Прошлог месеца саопштено је и да ће компоненташ „Мањети Марели ПЦМА“ постати део породице торинско-српске компаније.

Према речима Зорана Марковића, челника Самосталног синдиката ФКА Србија, процес припајања стотинак радника требало би да буде завршен до Празника рада – 1. маја. Они ће од тог тренутка примати (увећану) просечну плату, на нивоу матичне компаније.

НОВИ МОДЕЛ

Десетогодишњи уговор о пословно-техничкој сарадњи између државе Србије и „Фијата“ истиче 29. септембра. Од почетка производње модела „500 Л“ потражња за овим аутомобилом није значајно осцилирала, али се сви стручњаци слажу да је време за производњу новог модела. То ће, како сазнајемо, бити део новог уговора, али ће и држава Србија, највероватније, сразмерно свом улогу у фабрици (финансијски), учествовати у изради новог аутомобила.

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости, М.Ђошовић

KOMENTARI