Грађани ће од сутра приликом куповања непокретности – стана, плаца, земљишта, моћи да код јавног бележника укњиже своју некретнину и уведу је у пореску евиденцију на лицу места, без одласка у надлежне службе Катастра и Пореске управе.
Јавни бележници отпочињу електронску доставу исправа које се односе на послове промета на непокретностима, и то надлежној служби за катастар непокретности, Пореској управи и пореским администрацијама локалних самоуправа – општина и градова, саопштило је Министарство саобраћаја и грађевине.
Како се наводи, до сада су грађани, након заказане посете канцеларији јавног бележника ради обавезне потврде правног посла, морали непосредно да одлазе на шалтере Пореске управе, општинске или градске управе, као и шалтер надлежне службе катастра непокретности.
Канцеларије јавног бележника преузеле су обавезу да примерке исправа – уговора о купопродаји, уговора о поклону и друго, уместо грађана у електронском облику достављају надлежним службама путем апликације „Промет непокретности“ и тиме је канцеларија јавног бележника постала довољна тачка за приступ грађана у вези са свим обавезама које се односе на оверу уговора о промету непокретност.
Нова апликација за промет непокретности за јавне бележнике – „Промет непокретности“ коју је израдило Министарство правде, користи податке и шифарнике Републичког геодетског завода (РГЗ) и податке о промету непокретности путем веб сервиса аутоматски шаље апликацији е-шалтер.
Поред тога што поједностављује услуге промета непокретности грађанима, нова апликација омогућава државним органима да податке добију истог дана у машински читљивом језику, те се процес аутоматизује и штеди се време на обради предмета у Катастру.
Апликација у потпуности подржава обавезу електронске доставе коју јавни бележници имају од 1. јула, према Закону о поступку уписа у катастар непокретности и водова, наводи се у саопштењу.
ТопПрес/ Извор: Танјуг