Закон о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја на путевима, којим се уводе строже казне као што је одузимање возила, ступио је данас на снагу. Професор Саобраћајног факултета у пензији Милан Вујанић поручио је свим грађанима да прочитају усвојене измене и допуне Закона о безбедности саобраћаја у којима се наводи због којих 18 прекршаја ће се несавесним возачима одузимати возило.

„Предвиђено је одузимање возила за 18 прекршаја. Неки од њих су вожња без возачке дозволе и више од 1,2 промила алкохола у крви. Возило се не одузима трајно, већ ставља на чување, а трошкове сноси возач до окончања судског поступка, а то може бити прилично дуго и трајати и до годину дана“, рекао је Вујанић за Танјуг.

Он је додао да се одузима возило којим је начињен прекршај, без обзира на то ко је власник, што, како је рекао, возача који је позајмио возило и починио прекршај „доводи у јако непријатну ситуацију“.

Вујанић сматра да је оваква казна примерена и адекватна јер „српски менталитет не трпи да му дирнете у дозволу или у љубимца на четири точка“.

„Наш менталитет неће лако да прихвати и да разуме, вама ће се одузети возило којим чините прекршај и оно чак не мора бити ваше. Та казна јесте донета исправно, по мени, јер наш народ је осетљив на ту врсту казне па ће се клонити таквих прекршаја“, рекао је Вујанић.

Када је реч о изменама и допунама које се тичу вожње електричног тротинета, Вујанић каже да су у свету познате две крајности – Енглеска, где је потпуно забрањена вожња електричних тротинета и наша, где је било дозвољено да се возе свуда.

„Оно што је код нас донето је да смо га прво дефинисали као лако електрично возило, а пошто је возило онда не може да га вози неко ко не може да одговара, па је зато прописано да сме да га вози лице које има више од 14 година, да мора да има рефлектујући прслук и кацигу. Такође, да возило не сме да има могућност да се креће брже од 25 километара на сат и да се може кретати и улицама где је ограничење до 30 километара на сат“, објаснио је Вујанић.

Објашњава да је реч је о пешачким зонама, односно зонама смиреног саобраћаја, с тим што уколико особе старије од 18 година смеју да возе и на улици где је дозвољено 50 километара на сат.

„Још једна новина је што тротинет сада сме да се користи само тамо где сме да се вози бицикл – значи печашке стазе, пешачко-бициклистичке стазе или коловоз у ширини до једног метра од десне ивице коловоза“, рекао је Вујанић.

Вујанић истиче да је и сам имао прилике да види небезбедну употребу тротинета, односно мајку која је превозила девојчицу и кретала се прометном улицом, без икакве заштитне опреме.

„Не сумњам да ће се то и сад поновити али сада полиција има правни основ и може удаљити такве из саобраћаја, одузети тротинет. Када се каже одузимање возила нисмо рекли да не може да тротинет да се одузме. Замислите да неко под дејством алкохола вози тротинет“, рекао је Вујанић.

Део Закона који тек треба да буде прецизиран, додаје Вујанић, је вожња електричног бицикла.

ТопПрес/ Извор: Танјуг