Чачак – Страх од несташице горива и његова рекордна цена утицали су на повећану потражњу за аутомобилима на електро и хибридни погон. На највећем удару због поскупљења нафтних деривата нашли су се привредни субјекти који се баве превозом, па се дуго чекало за колико ће превозници и таксисти подићи цену својих услуга. Ипак, за Владимира Мијаиловића из Чачка нема бојазни јер је он своју рачуницу већ пронашао и то у употреби возила на електро погон, за које му нису потребни ни дизел гориво, ни бензин већ само – струја. Тако је постао први, а за сада и једини који је у града на Морави донео освежење, јер кад улицама прође нечујни Тесла нико не остане равнодушан.
„Одавно датира та моја идеја, када сам још као банкар седео у малој канцеларији, размишљајући како да за моју петочлану породицу обезбедим додатну егзистенцију. Убацио сам два возила у такси, на којима се видела парола „еко грин“. Када су ме питали шта то заправо значи, стрпљиво сам свима објашањавао. Касније сам отворио своје такси удружење, а сва возила у њему су била хибридна која нису штетна за околину, кад се појавила могућност да уведемо потпуно електрична возила нисмо ни тренутак оклевали, а удружење ради под паролом да се на сваје три године мењају возила“, каже за РИНУ Владимир.
Млади Чачанин све погодности електричног аутомобила ставио је на папир и извео рачиницу, Када је почела новонстала кризна ситуација, схватио је како је његов пословни потез био пун погодак.
„Када видите колико кошта литар дизела или бензина или вожње на ТНГ или ЦНГ, у односу на киловат електричне енергије израчунао сам колико је исплатива инвестиција куповине возила на електрични погон, са једним пуњачем јаче снаге и запремине. Такође, немате велики и мали севрсис на које многи дају на стотине евра, довољно је само да одете у салон да вам прегледају батерију и замене филтере климе. Тако да је много повољније возити ауто на електрични погон. Када погледате да свака кућа има бар по два аутпомобила свакако се исплати имати један на електрично пуњење“, рекао је Мијаиловић.
Додаје да возило које носи име по славнoм спрском научнику Николи Тесли, само по себи одличан маркетинг.
„Када имате ауто који сам управља, снима све око себе, сам региструје семафоре, знакове пешаке и моторе, онда је то за мене ауто будућности. Одлучио сам га убацити у свој возни парк и Чачани сада имају прилику да се возе“, казао је Мијаиловић.
Мање издувних гасова, мање аерозагађење и мањи трошкови, чине возила на електро погон исплативијим на дуже стазе. Њихова почетна продајна цена јесте виша у односу на аутомобиле на конвенционалан погон, али се то улагање исплати, а Владимир из Чачка један је од најбољих примера за то. Оно што је неопходно свакако је развијена саобраћајна инфрасрктура и постављене пунилице на јавним местима, како би чачанске улице могле да приме још већи број аутомобила будућности.
ТопПрес/ РИНА