Фото: ТопПрес

Чачак – У селима на територији града Чачка кајсија се гаји на преко 200 хектара, чиме је овај град заузима друго место у Србији по производњи овог воћа.
Како би се кајсији са тог поднебља и њеним производима додала додатна вредност, покренута је иницијатива за заштиту географског порекла и брендирање чачанске кајсије, каже Горана Танасковић из Привредне коморе Моравичког и Рашког округа.

„Све релевантне институције су се сагласиле да то треба да буде кајсија, воћка препознатљива у читавој Србији, јер је ово подручје на коме се она производи баш специфично, у погледу микроклиме и тла. Овде се производи једна специфична кајсија са укусом и мирисом која је препозната на територији Србије али и шире. Да би боље позиционирали ову кајсију, а она се производи у селима Миоковци, Милићевци, Горња Горевница, Пријевор, Трбушани, Вранићи, та слаткоћа, мирис и укус треба препознати и заштити географским пореклом”, рекла је Танасковић за Глас западне Србије Носилац овог пројекта јесте Удружење „Миоковачка кајсија”, док подржку пружају Институт за воћарство Чачак, чачански Агрономски факултет и Центар за неговање традиције.

„Самим брендирањем и заштитом географског порекла сматрамо да ће кајсија из овог подручја бити боље позиционирана на тржишту, да ће остварити бољу цену и бољу продају. Са јачим маркетингом на коме требамо радити утицаћемо и на то да се засади кајсија повећају и да бенефити од саме производнеје и прераде кајсије буду још већи и да производи нађу своје место и на иностраном тржишту”, каже Танасковиић.

ТопПрес/ Глас западне Србије

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

CAPTCHA