У последњем истраживању дигиталних навика, готово половина испитаника из Србије каже да троши више од 3.000 динара месечно на апликације или виртуелне платформе, а сваки други испитаник користи онлајн услуге неколико пута дневно.
Четири од 10 испитаника сматра да је њихова дневна рутина постала дигиталнија након пандемије, док је за готово трећину њих углавном дигитална (28 одсто).
Према истраживању „Нове дигиталне навике“, које је спровела Visa једна четвртина испитаника каже да је за њих забава постала најдигиталнија због велике количине времена проведеног на различитим платформама за стриминг.
Скоро половина учесника анкете истакла је брзину као најважнији фактор при одлучивању за коришћење виртуелних сервиса, затим једноставност са 29 одсто, доступност са 20 одсто и на крају безбедност са пет одсто.
Резултати говоре да су потрошачи данас спремни да дају предност личном благостању и слободном времену уместо да све раде ‘пешице’, јер на питање који део њиховог живота би се значајно побољшао уз већу употребу апликација и онлајн платформи, четири од 10 испитаника определило се за услуге јавне администрације.
Што се тиче будућности, више од трећине испитаника сматра да це се њихове дигиталне навике повећати у области финансија, следе куповина 31 одсто, и посао са 23 одсто, а већу дигитализацију у сфери превоза и здравља очекује тек један од 10 испитаника.
Када је реч о великим платформама, сваки други испитаник најчешће користи електронско банкарство и дигитална плаћања, на другом месту су апликације за наручивање и доставу хране, затим платформе за стриминг, док само осам одсто користи апликације за такси превоз.
ТопПрес/ Извор: Танјуг