Половни аутомобили у Србији скупљи су у просеку 21 посто у односу на 2021. годину, раст цена биће настављен, а стабилизација се очекује тек у 2024. години, поручују са портала Половниаутомобили.

„Верујем да неће у блиској будућности доћи до пада цена, а стабилизација цена се може очекивати у 2024. години“, рекла је за Танјуг Романа Таков са тог портала.

Процена је да се у Србији годишње прода око 150.000 половних возила.

Више од петине је раст цена у односу на 2021, а 29 процената у односу на цене из 2020. године.

Таков наводи да су скупљи половњаци резултат пандемије која је донела несташицу микрочипова неопходних за нове аутомобила.Мање нових аутомобила утицало је и на понуду половних, па тако и цене.

„Садашња ситуација у Украјини има утицај и може само да додатно интензивира постојећи дисбаланс понуде и потражње половњака“, рекла је она.

Подсетила је да су Русија и Украјина значајне како за набавку сировина за ауто индустрију, тако и по питању испоруке компонената фабрикама у другим државама.

„Тешко је рећи колики је утицај самог дешавања у Украјини, а колико је од короне. Повезани су и тешко одвојиви“, рекла је она. Таков каже да се у Србији највише купују половњаци направљени између 2005. и 2010. године.

Податак да је 80 посто продатих старије од 10 година, објашњава платежном способношћу.
„Према нашим истраживањима четвртина купаца тражи половни ауто од 3-5 хиљада евра, затим 2-3 хиљаде, а тек онда за 5-7 хиљада евра. Најпопуларнији су и даље дизелаши“, рекла је она.

С обзиром на 29 посто веће цене у односу на 2020. Годину. Таков каже да је могуће да је неко ко је тада купио нов ауто сада преко продаје истог половног остао на нули, или чак и зарадио.

ТопПрес/ Извор: Танјуг