Продаја аутомобила у петој брзини

Продаја аутомобила у петој брзини

У Србији је прошле године продато седам одсто више аутомобила него 2017. године, кажу у Асоцијацији увозника аутомобила и ауто-делова. Посебно је увећана куповина лаких комерцијалних возила. Стручњаци то објашњавају бољом привредном ситуацијом. За сваку нову фабрику потребно је, кажу, минимално 50 возила. Аутомобил за који се не плаћа ПДВ прави је продајни хит.

Први пут после неколико година може се говорити о озбиљнијем расту аутомобилског тржишта у Србији. Магични број од 30.000 је ове године достигнут, а у удружењу увозника кажу да сада у неким сегментима има више купаца него расположивих возила.

Продаје се и даље око 2.000 луксузних возила, а прошле године продавни су на нашем тржишту и аутомобили скупљи од 200.000 евра.

„Регистровано је 25.177 нових путничких аутомобила, док је негде 5.550 лаких комерцијалних возила. Све то даје у збиру једну цифру да је ове године регистровано нових 30.000 возила“, каже председник Удружења увозника Милош Петровић.

Највећи раст у продаји имао је чешки бренд „Шкода“. Кажу да су највише купаца имали у привреди и да је већина аутомобила продата на лизинг или кредит.

„У 2018. години продали смо нешто преко 6.000 аутомобила и продаја је порасла за 20 процената у поређењу са 2017. годином“, истиче Александра Ђокић из компаније „Ауто-Чачак – Шкода“.

„Фијат“ као домаћи произвођач такође је забележио раст продаје: највише су купована комерцијална возила ослобођена ПДВ-а, али могу да их користе фирме и одбијају трошкове експлоатације.

На пример, домаћи „фијат 500Л“ са седиштима и четири појаса продаје се као теретни и његова цена је испод 10.000 евра, што је за привреднике и те како прихватљиво.

„То тржиште је, како ми волимо да кажемо, експлодирало – раст продаје је чак 60 одсто у односу на исти период прошле године, тако да је тај сегмент јако, јако порастао“, рекао је Игор Шево, комерцијални директор „Фијат Крајслер аутомобили Србија“.

Укупно гледано наше тржиште је далеко до 60.000, колико је реално да се прода у Србији.

Највећа кочница је неконтролисан увоз половњака, кажу у Удружењу увозника и додају да увозом аутомобила старијих од 18 година повећавамо просечну старост на путевима, а смањујемо безбедност.

ТопПрес/ Извор: РТС