Радници Фијата добили 13. плату, чекају нови хибридни модел 500L

Радници Фијата добили 13. плату, чекају нови хибридни модел 500L

Крагујевац –  Иако у крагујевачком Фијату још нема званичних информација о новом моделу и плану производње за ову годину, у синдикату „Независност“ фабрике Фијат Крајслер аутомобили Србија очекују да ће током 2022. стартовати производња новог хибридног модела фијата 500L.

Запослени у фабрици немају разлога за забринутост, кажу за Танјуг у овом синдикату и напомињу да је један од разлога за то што су добили 13. плату.

Према речима главног повереника синдиката „Независност“ у Фијату Зорана Станића, радници су тренутно на плаћеном одсуству до 13. јануара, када се очекује наставак производње.

Станић напомиње да је извесно да ће фабрика наставити са радом из три разлога:

„Први је тај што смо добили 13. плату. Неко ко планира да затвори фабрику или има финансијских потешкоћа, не исплаћује запосленима додатни бонус у виду 13. плате. Друга ствар, од добављача смо чули да се за ову и наредну годину најављују за Фијат велике поруџбине. И као треће, чули смо и од председника Србије да нас очекују лепе вести“, рекао је Станић.

Додао да је, ипак, део запослених у страху пошто у последње време круже приче да се фабрика у Србији затвара и да се сели у Бразил, Русију, Италију или Пољску, али да о томе званичних информација нема.

Станић напомиње да су крајем претходне године производне линије у крагујевачкој фабрици потпуно испражњене, што се до сада није дешавало и да се нада да ће се кренути са производњом новог хибридног модела фијат 500Л, а за две године и потпуно новог модела.

„У 2021. години смо произвели нешто више од 20.000 аутомобила, што је више у односу на претходну годину, а очекујемо да ће тај план производње бити и у овој години. Радници су током прошле године просечно радили пет радних дана у месецу, што је нека уобичајена динамика“, објашњава Станић.

Последње две године актуелна је светска криза у аутомобилској индустрији, као и проблем са несташицом микрочипова који се уграђују у возила, напомиње Станић. Каже да је, ипак, оптимиста.

„Фабрика сигурно нема финансијских потешкоћа, чим исплаћује 13. плату. Ми добијамо делове на време. И друге земље, чак и фабрике у Немачкој и Француској су у проблему, а ми за сада радимо, колико толико“, навео је он.

Фијат 500Л је већ годинама једини модел који се производи у крагујевачкој фабрици у Србији.

Иако је будућност ове фабрике неизвесна, менаџмент још увек не излази у јавност са званичним информацијама о новом моделу, коме се сви надају и који би загарантовао будућност фабрике и радних места за неколико стотина људи, који у овом тренутку примају 65 одсто плате.

ТопПрес/ Извор: Танјуг

KOMENTARI

TOPPRESS: 1
  • Kako država može da pomogne fabrici – da potpiše ugovor da će otkupiti nekoliko stotina tih hibridnih automobila za svoje potrebe, može d asubvencioniše taksiste da ih kupuju, ili rent a car kompanije, u Autorentu bi bili zahvalni za tu mogućnost. Davatsuvencije u kešu FIATu se pokazalo neproduktivno, oni potroše te pare i onda ucenjuju da će da zatvore fabriku, pa ih država opet potkupljuje, i tako u krug.