Нови закон од јануара наредне године драстично ће смањити цену регистрације, а нова правила односе се на возила стара од пет до 20 година, запремине мотора 2.000 кубика и више.

Практично, регистрација половних аутомобила, која се до сада обрачунавала на основу запремине мотора, била би јефтинија од 10 до чак 25 одсто, и обрачунавала би се по годишту возила.

На пример, за Волксваген Пасат, од 2.000 кубика, 2007. годишта, регистрација би била јефтинија за 8.500 динара, што је смањење са 34.000 динара у овој години на 25. 000 у наредној.

У случају аутомобила са нешто јачим мотором, на које се најчешће и односи нова промена, као што је на пример Ауди А4 2005. годиште, запремине мотора 3.000 кубика, који се до сада регистровао за око 99.000 динара, од 01. јануара регистрација ће коштати око 74.000 динара.

Убедљиво најтраженије марке половних аутомобила у Србији су Фолксваген, Опел и Пежо, а потом Фијат, Рено и Ауди.

Аутомобили ће по новим правилима бити подељени у 3 категорије. Прва се односи на возила старости од 5 до 8 година, друга на возила од 8 до 10 година, а трећа за возила од 10 до 20 година. За возила у првој категорији планирано је умањење од 10 одсто у односу на садашње цене. У другој умањење за 15 одсто, и трећој најстаријој групи аутомобила од чак 25 одсто.

Наведимо прво пример аутомобила из прве категорије. Регистрација БМW-а 530д, 2017. годишта, запремине мотора 3.000 кубика, тренутно кошта 148.000 динара, а од 01. јануара ће износити 133.200 динара.

Регистрација џипа Фолксваген Туарег, 2013. годиште, запремине мотора 3.000 кубика, тренутно износи око 130.000 динара, а по новом ће износити 110.500 динара.

Регистрација Фолксваген Пасата, са мотором запремине 2.000 кубика, 2007. годиште, који убада у последњу категорију, уместо садашњих 34.000 динара, плаћати око 25.500 динара, или регистрација Ауди А4 запремине 3.000 кубика, 2005. годишта која ће уместо 99.000 хиљада коштати око 74.000.

 

ТопПрес/ Извор: Пинк.рс