Он је оценио да би извршни директор Стелантиса Карлос Таварес већ 19. јануара на онлајн конференцији могао, бар начело, да се изјасни о плановима за крагујевачку фабрику.
Сигурно је да су током преговора о спајању урађене детаљне анализе свих фабрика које су у саставу две компаније и да је тим анализама била обухваћена и фабрика у Крагујевцу. Какве планове са њом има нова компанија у овом тренутку вероватно зна веома мали број људи, а пре свега председник Управног одбора Стелантиса Џон Елкан и Таварес.
Јуче је и формално завршен процес спајања PSA и PCA, а новоформирана мега компанија постала је четврти највећи произвођач аутомобила у свету са више од 400.000 запослених и годишњом продајом од 8,7 милиона возила
На њеном удруженом порфтолију наћи ће се чак 14 аутомобилских брендова, а може се десити да производња неког од њих буде пребачена у фабрику у Крагујевцу.
С друге стране, озбиљни произвођачи увек имају бар по десет конструкционо и технолошки припремљених нових модела, па је технички лако изводљиво да се у, вероватно најмодернијој фабрици аутомобила у свету, производи потпуно нов, атрактиван модел, рекао је Савић и додао да с обзиром да „Фијат по сваку цену одржава производњу у Крагујевцу постоји неки виши циљ“.
Према његовим речима, тржишна позиција Стелантиса ће бити знатно јача, али ће највећа предност нове компаније бити остварена кроз заједнички развој нових аутомобила.
Развој нових аутомобила је, због бројних испитивања, истраживања, експеримената и патената све скупљи. Сигурно је да ће сада доћи до унификације платформи аутомобила, чији ће број бити знатно смањен. Спајањем развојних делова две велике аутомобилске индустрије обједињава се и њихов производ, односно специфични делови и склопови који су патентирани, а од сада могу да се примењују најбољи и најјефтинији, истакао је Савић.
Он је објаснио да унификација значи јефтинију производњу и економичније пословање компаније, која због тога може да понуди конкурентнију цену на тржишту.
С обзиром да аутомобилска индустрија улаже огромна средства у развој хибридних и електричних аутомобила, који ће у будућности заменити мотре са унутрашњима сагоревањем, може се само наслутити колике ће уштеде бити остварене на том плану, казао је Савић.
Према његовим речима, то ће новој компанији Стелантис донети и низ других компаративних предности, што ће јој обезбедити бољу тржишну позицију, а самим тим и већу производњу и запосленост.
ТопПрес/ Извор: ФоНет