Због великог броја случајева насилиничке вожње новим прописима о безбедности у саобраћају биће пооштрена казнена политика, чиме би требало да буде омогућено привремено одузимање возила за теже прекршаје.

Такође, први пут ће бити регулисана и вожња електричних тротинета, док ће неке измене обухватити и безбедност путно-пружних прелаза, рекао је директор Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.

Он је за Танјуг напоменуо да би овим изменама и допунама нацрта Закона о безбедности саобраћаја, које треба ускоро да прођу скупштинску процедуру, пре свега били санкционисани они који у периоду од две године почине два тежа прекрашаја, као што су вожња у тешком алкохолисаном стању и насилничка вожња, и то тако што би возила починиоцима била одузимана привремено.

„А након окончања поступка у зависности од исхода надлежни органи могли би да починиоцима возила одузму и трајно“, рекао је Стаматовић.

Он наглашава да агенција сматра да казне јесу једна од мера којом се повећава безбедност свих учесника у саобраћају, па је неопходно да онај ко чини прекршај извесно буде санкционисан, што подразумева и неке аутоматске системе за детекцију прекршаја и учестачлије контроле саобраћаја.

„Прошле године написано је досад највише – око 1.300.000 прекршаја, што говори да се то може исконтролисати, а очигледно је да комбинација контроле и превенције даје најбоље резултате“, каже он и додаје да је неопходно да у те процесе укључити све институције и све појединце – возаче, бициклисте, пешаке…

„Када говоримо о статистици, поређења ради 2012. године у Србији је било 1.900.000 регистрованих возила, а десет година касније 2.800.000, односно за милион или 50 одсто више“, каже он.

С тим увези, додаје да је 2012. у саобраћајним незгодама страдало 680 људи, а 2022. године – 550.

„То значи да постоји тренд повећања броја возила, али с друге страна смањили смо смртно страдање, иако, наравно нисмо ни тиме задовољни, па очекујемо да ће нови закон помоћи да дођемо до још бољих резултата“, каже Стаматовић.

Он се слаже да многи возе бахато и не поштују пружне прелазе, па најављује да ће овим допунама бити предвиђени нови начини да се то предупреди, као на пример уведењем два светлосна сигнала – црвеног и наранџастог – на прелазима где нема браника и полубраника, а ако нема светала свако возило мораће да се ту обавезно заустави.

„Што се тиче упозорења на бахатост возача захваљујем и вашој медијској кући, као и свима који нам помажу да скренемо пажњу на то како се не треба понашати у саобраћају, а ми свакодневним радом и превентивним кампањама на то додатно указујемо“, каже он.

Стаматовић наглашава да ће измене и допуне први пут обухватити и електричне тротинете, којих према проценама има 200.000 у целој земљи.

„Хоћемо да дефинишемо њихову снагу до 0,6 киловата и брзину до 25 километара на час, као и то на којим површинама могу бити вожени, док ће бити регулисане и старосне категорије, па ће тротинете моћи да возе само старији од 14 година, а они од тог узраста до 18 година мораће да носе светлосни прслук“, рекао је он и додао да ће и њих контролисати саобраћајна полиција.

Навео је и то да је Влада донела Уредбу о заштити ваздуха у Србији на основу чега биће омогућене дотације за замену возила.

„Једна од тих мера су и субвенције за куповину половних аутомобила „евро 6“ стандарда и већих евро-норми, до којих ће бити могуће доћи рецилклирањем старих аутомобила стандарда „евро 1, 2 и 3″ норми, а за путничке аутомобиле та субвенција износиће отприлике око 2.100 евра, док ће за аутобусе и камионе бити нешто више“, поручио је Стаматовић.

ТопПрес/  Извор: Танјуг