Србија има све више страних гостију који чине половину укупног броја туриста и на међународном тржишту изградила је добру позицију, а у Министарству трговине, туризма и телекоминикација очекују још боље резултате и зато помажу унапређење туристичке инфраструктуре и промоцију туризма.
Средином јануара расписана су два конкурса за субвенције, од којих се један односи на развој туристичке инфраструктуре и додатних садржаја попут паркова, стаза и фонтана у туристичким дестинацијама у земљи, за шта је у буџету за 2020. години предвиђено 750 милиона динара.
„Друга врста конкурса је везана за промоцију, унапређење рецептивне понуде, едукације и тренинге у туризму, и ту је расположивих 125 милиона динара“, каже за Тањуг државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Мирослав Кнежевић.
Објаснио је да је на конкурсу везаном за промоцију туризма од 125 милиона динара – 60 милиона динара намењено за непрофитне невладине организације, односно удружења, а преосталих 65 милиона динара за локалне самоуправе и туристичке организације или она предузећа која су основали држава или локалне самоуправе, а у чијој надлежности је развој туризма.Сви услови конкурса су на сајту Министарства, а Кнежевић каже да ће конкурс за развој туристичке инфраструктуре бити отворен до 30. јуна, а конкурс за пројекте везане за промоцију туризма до 31. марта.
Кнежевић је рекао да су прошле године субвенције биле исте као и ове године, а да је захваљући подстицајима у 2019. завршена прва фаза стазе Нови Сад – Бегеч и други пројекти које је финанисирало Министарство, као што је Омладинско културни центар на Златибору, унапређење рекреативних садржаја на Копаонику и изградња гараже на тој планини, изградња летње позорнице у Сокобањи, уређење Чајкиног брда и променаде у Врњачкој Бањи.
Сви ти садржаји, каже Кнежевић, и бројни други помажу дестинацијама у земљи да обогате туристичку понуду.
У циљу развоја туризма, Кнежевић је рекао да је Министарство подржало велики број манифестација које привлаче велики број и домаћих и страних туриста, као што су Егзит, Бирфест, Нишвил, Џастаут фестивал у Деспотовцу, сајмови шљива, како би се помогло локалним самоуправама и туристичким дестинацијама да те садржаје што боље осмисле и представе.
Законом је, наводи, предвиђено да локалне самоуправе израде програме развоја туризма који би требало да садрже и планиране инвестиције и пројекте у будућности на основу којих могу аплицирати код Министарства.
„Идеја јесте да држава заиста помогне развој туристичке инфраструктуре, а да са друге стране, приватни сектор и привреда то препознају и улажу у изградњу, пре свега смештајних капацитета и осталих комерцијалних садржаја“, напомиње Кнежевић.
ТопПрес/ Извор: Танјуг