Нови модел из крагујевачког „Фијата“, „ђардинијера“, почеће да се продаје 2022. године или најкасније 2023, а дебитоваће на Салону аутомобила у Женеви 2021, објавили су италијански медији.

Дуго најављивани модел из Крагујевца, који ће заменити „фијат 500Л“, чија је производња започета још 2012. године, требало би да се појаве у продаји за две године, а званична презентација заказана је за годину дана раније, на једној од највећих аутомобилских смотри на свету, Салону аутомобила у Женеви, тврде специјализовани аутомобилски часописи из Италије. Како наводе, Пјетро Горлије, први човек „Фијат Крајслера“ у Европи, требало би да обелодани план рада за европске фабрике овог аутомобилског гиганта.

Ради се о моделу „фијат ђардинијера“, о ком је „Блиц“ већ писао. Како наводе италијански медији, нови модел требало би да буде дуг између 4,2 и 4,3 метра и да има петора врата. Он би тако покрио два аутомобилска сегмента, Б сегмент, у којем је „Фијат“ некад био веома запажен, а данас практично нема такав модел после престанка производње „гранде пунта“ и још раније једног од најпопуларнијих модела, „фијата пунто“, који се такође производио у Крагујевцу. Међутим, својом дужином, а како је предвиђено да један од адута „ђардинијере“ буде и пространа кабина, „Фијат“ би тим моделом фактички покрио и Ц, такозвани „голф“ сегмент у који спадају аутомобили средње величине.

Ради се о моделу који тек треба да се појави, а заснован је на најбоље продаваном моделу италијанско-америчке корпорације, „фијату 500“. Тај нови модел најављен је прошле године, када је представљен петогодишњи план рада корпорације.

Према засад доступним информацијама, „фијат ђардињера“ био би продужена верзија „фијата 500“, са местима за пет путника и нешто већим пртљажником.

Будући да се очекује велика тражња за оваквим моделом, тиме би и капацитети крагујевачке фабрике били значајно попуњени. Наиме, капацитет „Фијатове“ фабрике у Шумадији пројектован је на чак 200.000 возила годишње. Италијански медији објавили су да је „Фијат“ у 2018. продао више од 61.000 комада модела 500Л, који се производи у Крагујевцу, позивајући се на специјализоване сајтове који прате ауто-индустрију, али званичне потврде за то нема. Крагујевачка фабрика тренутно ради тако да не производи возила за лагер, већ само колико има потражње, па је у протеклих годину дана било неколико прекида производње. Последњи је био почетком децембра због зимског одмора и плаћеног одсуства, а производња је настављена 15. јануара.

Бензин, дизел и струја

Нова „ђардинијера“, према писању италијанских медија, биће заснована на „Пежоовој“ ЦМП платформи, па би то могао да буде један од првих позитивних резултата у спајању „Фијат-Крајслера“ и „Пежо-Ситроена“. На овој ЦМП платформи тренутно се производе „Пежоови“ модели 208 и 2008, „Опелова“ „корса“ и „Ситроенов“ ДС3. Поред класичних варијанти, ова платформа омогућава и електричну верзију, будући да је имају сви модели засновани на овој платформи. Тако италијански медији наводе и да ће „ђардинијера“ имати дизел, бензински, али и електро-мотор.

И теренац поред „ђардинијере“

Како је „Блиц“ раније писао, а италијански медији сада поново потврђују ту информацију, поред „ђардинијере“ у Крагујевцу би могао да се производи и теренац Б сегмента, увећана „панда цросс“.Како је раније најављено, производња тог теренца могла би да почне већ крајем ове године. Према писању Италијана, тај модел из Шумадије требало би да буде дуг 4,1 метар, за разлику од „панде цросс“, чија је дужина 3,7 метара.

Такође, требало би да има и већи пртљажник од „панде“, запремине чак 400 литара, као и пет места за седење. Према тим најавама, годишња производња малог теренца требало би да буде око 50.000 комада.

ТопПрес/ Извор: Блиц, Недељко Чолић