Директорка Туристичке организације Србије (ТОС) Марија Лабовић изјавила је данас да се у првом тромесечју ове године бележи пораст броја туриста од 75 процената у односу на исти период 2021, као и да су резултати српског туризма бољи и од рекордне 2019. године.

„Имамо 13 одсто више ноћења него 2019, а чак 20 одсто више странаца, што нам говори да је опоравак ту, да сад већ можемо рачунати да ће ово бити можда година када ћемо превазићи резултате из 2019. године“, изјавила је Лабовић за Танјуг.

Додала је да највећи број страних туриста долази из региона, односно из БиХ, Хрватске, Црне Горе, Румуније и Бугарске, а из удаљенијих земаља најбројнини су Руси и Турци.

„Кад се ради о туристима из Кине и Индије и они су у топ 10. Када је Кина у питању треба времена да се бројке врате на оне пре пандемије, јер су ту на снази рестриктивне пандемијске мере, али верујемо да када буду смањене да ћемо поново имати велики број ноћења туриста из Кине“, оценила је директорка ТОС-а.

Додала је да је у Србији 2019. било преко 150.000 туриста из Кине, што се ове године неће поновити из наведених разлога, али да постоје услови да толика посета буде из Турске, поготово с обзиром на чињеницу да ће ускоро из те земље у Србију моћи да се путује с личном картом.

Лабовић је навела да се може очкивати пораст броја туриста из региона, јер је ТОС тамо имао промотивне активности.

Она је оценила да ће споразуми потписани у Охриду у склопу иницијативе Отворени Балкан много допринети већем туристичком промету међу земљама чланицама иницијативе.

„А још важније је да ћемо са заједничким туристичким производима моћи да се још боље позиционирамо на далеким тржиштима“, навела је Лабовић.

Она је додала да су имали заједничке наступе са колегама из Албаније и Северне Македоније на тржишту Јапана, а са колегама из Црне Горе на тржишту Кине.

„Мислимо да овакав споразум који додатно обавезује све стране да још интензивније сарађујемо, може да донесе добре резултате и да нам помогне да тај заједнички производ буде још квалитетнији због олакшавања промета туриста кроз регион“, изјавила је Лабовић.

Објаснила је да туристи из далеких земаља желе да обиђу сто више дестинација у току дужег путовања, што може да пружи заједнички наступ три земље Отвореног Балкана.

„Радује нас што је континуиран раст броја ноћења наших туриста, иако су отворене границе за путовање у друге земље. Наши грађани су се одлучили да бар део одмора проведу у Србији, зато имамо промотивну кампању ‘Доживи Србију’, где се трудимо да им представимо дестинације у Србији где могу да проведу квалитетан одмор. Најтраженији су планински центри и бање, посебно Копаоник, Златибор, Врњачка Бања, Соко Бања, бања Врдник, Тара, Дивчибаре, Пролом и Луковска бања, али и рурални туризам је све траженији“, навела је директорка ТОС-а.

Оценила је да су бројне манифестације додата вредност туристичке понуде, која пре свега привлачи младе људе.

„Наш посебан квалитет је што у календару имамо преко 900 различитих манифестација. Уз највеће као што су Егзит, Гуча, Бир фест, имамо још велики број мањих које доприносе додатном квалитету српског туризма“, рекла је Лабовић.

ТопПрес/  Извор: Танјуг