На туристичким дестинацијама у Србији се поштују мере против епидемије, најпопуњенији су Златибор, Врњачка и Сокобања, Палић, Сребрно језеро, а грађани за одмор све чешће бирају и сеоски туризам, рекла је данас за Танјуг шеф службе развоја туристичке понуде Туристичке организације Србије Љиљана Черовић.

„Традиционално су најпопуњеније велике дестинације, које имају велике смештајне капацитете, као што су Златибор, Врњачка бања, Сокобања, Палић, попуњено је и Сребрно језеро кажу до краја сезоне“, рекла је она.

Додала је да су и мање дестинације, као на пример Горњи Милановац који има развијен сеоски туризам, све чешћи избор туриста ове сезоне.

„Почетком сезоне у јуну смо знали да нећемо имати толико страних туриста, али да ће домаћи туризам на неки начин то надомести и попунити капацитете у Србије“, каже она и додаје да је та понуда афирмисана преко медија.

Туристи су ове сезоне у Србији домаћи, а одмор проводе и у приватном смештају, као и у етно комплексима у Србији.

„Не можемо се поредити са прошлом годином, која је била рекордна, али ипак су капацитети релативно попуњени“, рекла је она и додала да генерално можемо бити задовољни с обзиром на целу ситуацију.

Како је објаснила хотели у туристичким дестинацијама нису ни прекидали са радом, а сада, поштујући мере, свесно користе мањи обим својих капацитета.

И у туристичким местима поштују се ограничења у раду угоститељских објеката а традиционалне туристичке манифестације су отказане што је мера здравствене безбедности.

„Наши туристи су свесни тога и зато и иду да се одморе у Србији“, каже она.

Туризам, светски а и домаћи, ипак слови за привредну грану највише погођену Ковидом.

„Јако велики проблем имају хотели у великим градским центрима, они трпе највеће последице од ситуације са епидемијом, јер је њихов рад базиран на страним туристима, конгресном и сајамском туризму и на пословним људима“, каже она и додаје да на том плану покушавају нешто да предузму, али закључује да је ситуација крајње неизвесна.

ТопПрес/ Извор: Танјуг