У тексту Нацрта закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја, који је МУП објавио на свом сајту, уводи се категорија лако електрично возило која се односи на електричне тротинете, а тиме су предложена и правила о њиховом учешћу у саобраћају.

Како је наведено, лако електрично возило може да се креће на коловозу уколико не постоји тротоар, пешачка или бициклистичка стаза и то тамо где је максимално ограничење брзине до 30 километара на час.

Том приликом може да заузима један метар ширине од десне ивице коловоза, осим када се налази у раскрсници и скреће лево или врши претицање.

Возач електричног тротинета је у обавези да користи бициклистичку стазу, пешачко – бициклистичку стазу или бициклистичку траку, а уколико она не постоји, па вози на тротоару, не сме се кретати брже од пешака, а максимално пет километара на час.

Возач електричног тротинета, не сме да буде млађи од 14 година, а за оне до 18 година старости прописано је обавезно ношење закопчане бициклистичке кациге на глави у току вожње.

Како стоји у нацрту обавезујуће је и ношење рефлектујућег прслука ноћу и у ситуацијама смањене видљивости у саобраћају.

Електрични тротинет, по новом закону уколико ове измене буду усвојене, неће смети да се вози приликом преласка на пешачком, осим уколико он није део бициклистичке стазе.

На електричном тротинету се не сме превозити друга особа, а возач код себе мора да има податке о техничкој спецификацији возила, и да их покаже да захтев овлашћеном службеном лицу, јер је изменама закона прописано и то да је лако електрично возило чија снага мотора није већа од 0,6 кW, и чија највећа конструктивна брзина не прелази 25 километара на час, а маса 35 килограма.

Јавна расправа о овом нацрту је у току, и трајаће до 31. децембра.

ТопПрес/ Извор: Танјуг