Међународни дан образовања обележава се данас пету годину за редом, а Британски савет наводи да је од почетка имплементације програма „Школе за 21. век“ у Србији укључено више од 1100 основних школа и основано преко 1800 секција за програмирање.

Савет у саопштењу наводи да је програм покренуо у циљу побољшања писмености и припреме ђака за занимања будућности и да је у питању један од највећих образовних програма на простору Западног Балкана.

Током три године овог регионалног програма, милион ученика узраста од 10 до 15 година широм Западног Балкана усвојило је и унапредило вештине критичког мишљења, решавања проблема и програмирања, у чему им је помогло око 17.000 обучених наставника и директора, наводи се у саопштењу Британског савета.

Школе за 21. век је трогодишњи образовни програм вредан 10 милиона фунти који је осмислила и спроводи Британски савет на територији Западног Балкана, а финансира Влада Уједињеног Краљевства.

Обуку из области развоја вештина критичког мишљења, решавања проблема и програмирања код ученика у нашој земљи је до сада успешно завршило 4400 наставника, док тренутно онлајн обуку похађа више од 1100 наставника.

Наведено је да је у циљу омогућавања ђацима да овладају вештинама које ће им обезбедити боље шансе за лични напредак, будуће запослење и бољу будућност, школама на територији Западног Балкана донирано 93,166 микробит уређаја за примену нових вештина и техника у настави.

Како се стечене вештине и знања, али и донирани уређаји могу примењивати у оквиру било ког наставног предмета, а не само на часовима информатике, покренута су и такмичења у програмирању уз помоћ микробит уређаја.

Позитивни утицаји пројекта „Школе за 21. век“ огледају се, поред усвајања и унапређења конкретних вештина неопходних за будуће каријере, и у бројним креативним и иновативним пројектима које су ђаци у оквиру ових такмичења осмишљавали.

Са циљем да реше неке од изазова из свог непосредног окружења, основци су креирали најразличитије пројекте – за решавање негативних утицаја климатских промена, обезбеђивање дугорочне одрживости, за помоћ ученицима са посебним образовним потребама, подизању свести о аутизму у целој заједници.

Такође, ученици су радили и на праћењу услова за одржавање наставе услед пандемије и повећању производње електричне енергије на еколошки прихватљив начин.

Овакви програми, који се баве унапређењем општег образовања и развијањем новог сета вештина коришћењем дигиталних алата за учење, кључни су за развој сваког детета као личности, али и грађана, наведено је у саопштењу.

ТопПрес/ Извор: Танјуг