Shopping cart

No Widget Added

Please add some widget in Offcanvs Sidebar

TnewsTnews
  • Почетна
  • Вести
  • У школама у Србији предаје око 1.000 нестручних наставника
Вести

У школама у Србији предаје око 1.000 нестручних наставника

Фото: pixabay
29

У основним и средњим школама у Србији тренутно ради 457 нестручних наставника из математике, 239 наставника из физике, 109 наставника из информатике, 133 наставника немачког језика и 48 наставника енглеског језика. Начелница Одељања рада школских управа у Србији Јасмина Ђелић појашњава појам нестручност и каже да је реч о наставницима који немају потребно образовање прописано правилницима Министарства просвете.

То у пракси, на примеру да рецимо у просеку један наставник математике ради у три одељења, а да опет свако одељење с има по двадесетак ученика, значи да у овом моменту око 27.000 основаца и средњошколаца има нестручног наставника математике.

“То је застрашујући податак. Извор података су нам директори и секретари школа те овим бројкама треба додати бар још 10 одсто, јер има оних који су прећутали да имају неког наставника који је нестручан али им је важно да ради у школи”, истакла је Ђелићева.

Најлошија ситуација је у Зрењанину где математику предаје 85 нестручних наставника, док физику предају њих 43. Најбоља ситруација је у Крагујевцу где на територији града нема нестручних наставника и у Београду где је у школама забележено 15 нестручних наставника математике.

Ђелићева је на, скупу о недостатку наставног кадра у Србији, нагласила да у регионима где се наставе обавља на језику националне мањине чак 50 одсто нестручних наставника .

“У 82 стручне школе просечно имамо по четири нестручно заступљена предмета.То у систему развоја дуалног образовања није добро. У 32 музичке школе просечно имамо по три нестручна наставника”, појаснила је Ђелићева и додала да је један од разлога и то што наставници математике, информатике и физике не желе да раде у школама јер могу да раде за већу плату у привреди.

“Ми очекујемо да се Законом о платама у јавним службама ситуација побољшати”, истакла је Ђелићева и додала факултети који школују наставни кадар треба да акредитују постојеће и развијају нове мастер програма за предметне наставнике.

“Mатематику и физику предају људи који заврше менаџмент” 

Министар просвете Младен Шарчевић рекао је да се одомаћило “као сасвим нормално да математику и физику предају људи који заврше менаџмент”.

“Информатика је у успону да ми ту имамо проблем у најави. Увели смо информатику као обавезан предмет у пети разред основне школе, од наредне школске године то ће бити пети и шести разред. Увели смо информатичка одељења у гимназијама. Наше амбиције не прате наставни кадрови”, рекао је Шарчевић.

Он је рекао да у школама у Србији постоје озбиљни проблеми за четири предмета што се тиче наставног кадра а то су математика, физика, информатика и страни језик, пре свега немачки који је у експанзији.

“Морамо да покренемо то питање и тражимо решења која могу бити брза и са којима можемо одмах да кренемо од јесени, али и средњерочна и дугорочна”, рекао је Шарчевић и додао да је неповољно и то што су плате у просвети мале, а наставници информатике, физике, математике могу да раде у привреди за много веће плате.

Скупу о недостатку наставног кадра у школама у Србији присуствовали су представници Министарства просвете, представници факултета који образују наставни кадар, као и представници локалних самоуправа.

ТопПрес/ Извор: Танјуг

Коментари су затворене

Читајте још

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Close Popup