У Србији има око 4.000 возила на електрични и хибридни погон, а захтеви за поделу укупно 120 милиона динара за њихову субвенционисану куповину у 2021. могу се поднети до 1. новембра.
Субвенције износе од 250 до 5.000 евра, у зависности од врсте возила: 250 евра за мопеде и лаке трицикле, 500 евра за мотоцикле и тешке четвороцикле, 5.000 евра искључиво за електрична возила и за возила на хибридни погон од 2.500 до 3.500 евра.
У Министарству заштите животне средине кажу за Танјуг да је то једна од активности владе за смањење загађења ваздуха.
„Само одрживим системима и већом заступљеношћу возила на алтернативни погон може се смањити загађење које долази од саобраћаја“, изјавила је раније министарка Вујовић.
Међутим, да би на путевима било висе еколошких возила, потребно је обезбедити довољно електро – пуњача.
Путеви Србије наводе да је инсталирано осам пуњача за електричне аутомобиле на кључним тачкама главних путева у земљи.
Пет пуњача има излазну снагу од 22-50kW, а три су ултра брза, од 175kW. Пуњачи су предвиђени за рад напољу на температурама од минус 30 до плус 50 степени.
Три нова ултра брза пуњача су сада повезана на платформу Charge&Go, која омогућава надзор и управљање над системом пуњача, онлајн увид корисника апликације у заузетост пуњача и могућност резервације и наплате пуњења.
Сви инсталирани електро пуњачи видљиви су на водећим светским апликацијама.
Услуга пуњења електричних аутомобила је, како истичу из Путева Србије, за сада бесплатна, а у припреми је законска регулатива за увођење наплате за све кориснике.
Све више аутомобилских компанија прелази на производњу аутомобила са електричним погоном, а први човек продаје у Фолксвагену Клаус Зеллмер у интервјуу за минхенски Меркур је рекао да је тренутни план Фолксвагена да из своје понуде у Европи избаци сва возила са моторима са унутрашњим сагоревањем у периоду од 2033. до 2035. године.
И Фијат ће до краја ове деценије, како је најавио извршни директор Оливије Франсоа, потпуно прећи на производњу електричних аутомобила.
Фијат је већ представио модел 500 на електрични погон, који је само почетак транзиције ка нултој емисији штетних гасова.
Такође, у фабрици Фијата у Крагујевцу се надају избацивању новог модела који би био на хибридни погон, а после и потпуно на струју.
ТопПрес/ Извор: Танјуг