Србија има близу 20.000 хектара под виновом лозом, годишње се произведе око 30 милиона литара вина, а винари сматрају да би могло да се произведе и 70 милиона литара.

Подаци из пољопривредног пописа показују да се производњом грожђа бави 80.000 пољопривредних газдинстава, од чега је 47.120 уписано у Регистар пољопривредних газдинстава Министарства пољопривреде, а лане је у Србији било више од 450 произвођача регистрованих за производњу вина која се стављају у промет.

Све веће интересовање потрошача за вино као и добра ситуација са извозом овог пића, довели су и до раста броја винара и уласка многих нових малих винарија на ово тржиште.

Један од њих винар Ференц Бриндза из Бачке Тополе каже да је недавни сајам вина у Београду – Винска визија, био добра прилика да се винари представе.

Према његовим речима, много је заинтересованих да пробају вино и сајам Винска визија даје снагу винарима да изложе и презентују и знање и занат.

Винари указују да иако Србија извози вина у вредности од 21 милион евра, увоз је већи и износи 36,8 милиона евра, конкуренција је изузетно оштра и зато винарије све већу пажњу поклањају паковању и укупном брендингу.

Резултат тога су домаћа вина модерног минималистичког дизајна, као и она која на етикете стављају Кип слободе, Криви торањ у Пизи, Биг Бен и слично.

Произвођачи кажу да би то требало да помогне да се настави даљи раст производње и извоза који је у прошлој години порастао 25 одсто у односу на 2021. годину.

ТопПрес/ Извор: Танјуг