У Србији се тренутно гради 398 километара брзих саобраћајница, а најинтензивнији радови су на Фрушкогорском и Дунавском коридору, као и на деоници Шабац – Лозница, којом ће се, након завршетка радова, путовати 70 минута од Лознице до Београда, уместо досадашњих два сата.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је да ће само у 2024. години бити завршено готово 83 километра брзих саобраћајница.
„Поред тога, ако додамо да се пројектује тренутно 354 километара аутопутева и више од 500 километара брзих саобраћајница, јасно је да ћемо у наредном периоду успети да Србију потпуно премрежимо мрежом аутопутева и брзих саобраћајница“, каже Весић за РТС.
На Дунавском коридору, дугом 68 километара, од петље Пожаревац до Градишта, према информацијама из „Коридора Србије“, ради се на 90 одсто трасе. Очекује се да ће до краја ове године један део коридора бити пуштен у саобраћај, а цео завршен до почетка 2026. године.
Александар Антић из „Коридора Србије“ каже да се паралелно са тим ради пројектно-техничку документацију за наставак брзе саобраћајнице, која ће ићи преко Доњег Милановца до Брзе Паланке и одатле два крака, један према Кладову и један према Неготину.
Од 46 објеката, на брзој саобраћајници од Шапца до Лознице завршена су 22. Велики обим радова подразумева постављење 500.000 тона асфалта и 200 километара заштитне ограде, а више од 300 радника и 300 машина дневно је ангажовано на извођењу радова. Никола Караџић из „Коридора Србије“ каже да су мештани презадовољни.
„Када наставимо тамо даље од Штитара, Слепчевића, до Лознице, кад будемо ослободили та места тешког теретног саобраћаја, па добитак је вишеструк“, каже Караџић.
Очекује се да ће радови на деоници од Шапца до Лознице, укупно 54,58 километара, бити завршени до краја ове године.
Брзом саобраћајницом пројектованом за брзину од 100 километара на сат биће повезани Лозница и Шабац, који ће аутопутем Шабац – Рума имати директну везу са Коридором 10 и Фрушкогорским коридором.
Тренутно се на Фрушкогорском коридору највише ради на 3.5 километра најдужег тунела у Србији. Антић каже да је већ урађено око 40 процената на том тунелу.
„Ми смо у две тунелске цеви од седам километара до сада урадили нешто више од 2.700 метара и већ смо негде на 40 процената на том тунелу и паралелно са тиме интензивно радимо на мосту преко Дунава, који ће повезати Каћку страну са Петроварадинском. Почели смо да радимо и на траси и очекујемо да ћемо до јуна 2026. завршити Фрушкогорски Коридор“, каже Антић.
Крајем прошле године обележен је почетак радова на брзој саобраћајници „Осмех Србије“ на северу Војводине, а надлежни најављују почетак радова на такозваном Шумадијском коридору, то јест брзој саобраћајници „Вожд Карађорђе“ дуге 78 километара, која треба да повеже источну са централном и западном Србијом.
ТопПрес/ Извор: Танјуг