Илустрација, фото танјугИлустрација, фото танјуг

Од 25. октобра све ауто-школе у Србији мораће да имају полигон за практичну обуку кандидата, кажу у МУП-у. Одлагања тог прописа неће бити, па прети опасност да само трећина ауто-школа у Србији опстане. У ауто-школама тврде да су то неисплативе инвестиције због чега ће полагање вожње поскупети.

Гостујући у Дневнику РТС-а, Александра Палавестрић из МУП-а Србије рекла је да после 25. октобра на снагу ступају одредбе Правилника о оспособљавању кандидата возача. Према њеним речима, возила за оспособљавање кандидата за возаче Б, Ц1,Ц, Д1и Д морају бити опремљена противблокирајућим системом кочења тзв. АБС.

Такође, ауто-школе морају имати простор на полигону где ће се изводити полигонска радња – заустављање и кретање возила са успоном. Новина је и да возила морају бити оптерећена најмање 30 процената своје носивости током практичне обуке и на испиту. Ради се возилима Б, Ц, ЦЕ, ДЕ категорије

Према новом правилнику, ауто-школе морају да обезбеде простор за скупове возила, тј. за вожњу уназад са скретањем улево, односно удесно под правим углом. Од 25. октобра све ауто-школе у Србији мораће да имају полигон за практичну обуку кандидата.

Александра Палавестрић наводи да полигон може да буде у власништву ауто-школе, или да власник ауто-школе има уговор о закупу или решење о коришћењу.

Указала је да постоје полигонске радње за аутобусе, за Д категорију, које се и даље могу изводити на полигону, али и на неком другом простору, односно на аутобуском стајалишету, станици.

– Ми смо дали предлог за измену правилника о димензијама простора, тако да смо предложоли да саобраћајна трака буде од три до три и по метра – истакла је Палавестрићева.

Полигон може бити ван града, а полагања у самом граду.

ТопПрес/ Извор: Телеграф.рс