Велика промена у обуци возача камиона и аутобуса: Ево шта ће све учити и на који начин

Велика промена у обуци возача камиона и аутобуса: Ево шта ће све учити и на који начин

Возачи камиона и аутобуса мораће да имају посебне лиценце. Први пут у Србији професионални возачи имаће специјализовану обуку

Директор Центара за стручно усавршавање и развој Дарко Петровић каже за РТС да се очекује да ће рад професионалих возача бити подигнут да један виши ниво и да ће се то значајно одразити и на безбедност саобраћаја.

Дарко Петровић је, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, истакао да сви они који положе Ц и Д категорију у ауто-школама у основној обуци своју обуку треба да наставе кроз Центар за обуку професионалних возача за сертификат обавезне компентенције (ЦПЦ). Сви возачи који су до сада стекли ЦПЦ картицу они су до сада стекли на основу стеченог права. То су имали сви возачи који су стекли право управљања возилом Ц или Д категорије или других група закључно са 30. децембром прошле године. Сви возачи који су ове године положили за неку од тих категорија да би били професионални возачи имају обавезу да стекну тај сертификат обавезне компентенције – објаснио је Петровић.

Указао је да обука има више концепата у зависности од образовања возача, али да ће фокус бити на 140 часова који садрже практичну и теоријску обуку. То се реализује у групама до 30 кандидата. Већински део се ради теоријски и један мањи део на полигону и у саобраћају где возач има обавезу да управља возилом за које полаже – рекао је Петровић и додао да од 20. маја креће обука.

На питање да ли се разликује дужина трајања обуке у зависности од категорије за коју се полаже, Петровић каже да је по 7 часова дневно максимално и да ће обука трајати 22 или 23 дана у зависности од практичне обуке. Онај возач који има средње образовање може ићи на 140 часова, а полазници који имају само основно образовање морају ићи на нешто дужи курс – истакао је Петровић.

Додао је и да је полазни курс за возача Ц категорије за професионализацију, али да се може извршити професионализација и за Д категорију и у том случају додатна обука траје 35 часова.

Петровић објашњава да је лиценца свим возачима издата са роком важења од пет година, као и да је пракса не само код нас већ и у Европи.

– Оно што је такође пракса коју је Србија прихватила је да у току тих пет година сви професионални возачи који су стекли ту лиценцу да би је обновили након тога имају обавезу да долазе на периодичне обуке – рекао је Петровић. Истакао је да ће се и те периодичне обуке одржавати у центрима за професионалну обуку возача, као и да су то једнодневне обуке од седам наставних часова.

– Значи, возачи сада улазе у једну нову сферу, а то је континуирано образовање кроз те обуке на које ће морати да иду једном годишње – каже Петровић. Професионалним возачима је данас далеко већа улога од управљања возилом, јер он мора да плати сложене процесе везане за транспорт, осигурање робе, папире који прате робу посебну при преласку граница, наводи Петровић.

– Очекује се да ће овим рад професионалих возача бити подигнут да један виши ниво и да ће се то значајно одразити и на безбедност саобраћаја – закључио је Петровић.

ТопПрес/ Извор: РТС

KOMENTARI