Од почетка године, у саобраћајним несрећама на путевима Србије, погинуле су чак 522 особе, док је више од 17.500 повређено. Да би се утицало на ту статистику и санкционисали они који возе неприлагођеном брзином помажу и полицијски пресретачи. Од почетка године регистровали су око 25.000 прекршаја, а наша екипа је проверавала ко седа у ова необележена полицијска возила и шта је потребно да би се стигли бахати возачи.
Без полицијских обележја, с возилима која једноставно стижу и оне који возе брзинама карактеристичним за рели-стазе.
Једноставно снимају и документују велике брзине, па многи које су „уловили“ у прекршају, да би избегли да остану без дозволе, чим добију судски позив одлазе у надлежну полицијску станицу и потписују споразум о признању кривице.
Потпуковник у полицији Младен Николић, главни координатор у Управи саобраћајне полиције
каже да имају тачно таблицу и све остало, и да је било случајева да возач који је у ограничењу 50 возио 124 километара на час.
Највећу брзину, од 252 километра на час регистровали су на ауто-путу „Милош Велики“. У таквој ситуацији, полицијски пресретач се креће и брже да би снимио прекршај. Од када се на ауто-путевима мери просечна брзина, фокусирани су на магистралне и регионалне путеве где нема ништа мање посла.
„Навешћу вам ситуацију где је колега наишао на 190 километара на час у насељеном месту, кад је укључио сигнализацију овај није стао и ишао је преко 200 километара ван насељеног места где је ограничење било 80. Возило је заустављено, возило је одузето на проверу и исти је кажњен по закону“, рекао је Николић.
Да би могли да испрате такве брзине потребне су и посебне обуке како би задатак обавили што је могуће безбедније. Тако на пример, за 11 месеци један полицијски пресретач пређе више од 520.000 километара без иједне саобраћајне незгоде.
Заставник у полицији Далибор Јовановић, млађи официр Саобраћајне полиције за посебне видове контроле саобраћаја, каже да сеобучавају у Аустрији, Грчкој, Србији, да периодично имају тренинге безбедне вожње где утврђују стечена и стичунова знања.
Напомиње да су неке од ситуација које се ту симулирају проклизавање, избегавање препрека, када треба да се одреагује правилно.
У летњем периоду, пре свега на непрегледним кривинама, имају и драгоцену помоћ полицијских мотоциклиста као и саобраћајних патрола. Када је реч о онима који праве прекршаје, показало се да је међу њима 30 одсто оних који возе под дејством алкохола.
„Постоје људи који воле да возе брзо, али те вештине треба да показују на стазама. Наравно, култура из куће преноси се на саобраћај и вожњу у саобраћају“, рекао је Јовановић.
У просеку, у току једног месеца, пресретачи региструју око 3.200 прекршаја на путевима Србије. Само током једног месеца забележили су чак 47 случајева грубог кршења прописа, односно насилничке вожње.
ТопПрес/ Извор: РТС