Двогодишње  искуство вожње камиона више неће бити услов да се дође до дозволе за управљање аутобусом. Ово је једна од новина које предвиђа Предлог закона о безбедности саобраћаја, који је у скупштинској процедури. Будући возачи аутобуса и даље не смеју за волан пре 24. године, а возачи камиона без пре навршене 21. године. Током 2020. радиће се на новом закону, тако да се превозници надају да ће он донети више новина уз које ће се некако превазићи проблем са мањком кадра.

Аутобуским превозницима у Србији у овом тренутку недостаје, како процењују, најмање 2.000 возача. Камионџија фали три пута више.

– У привредним друштвима која запошљавају професионалне возаче последњих година бележи се константан недостатак квалификованих кадрова – стоји у образложењу предлога закона. – Старосна структура запослених возача у друмском саобраћају је веома неповољна, са просечном старошћу близу 55 година. Велики број младих возача опредељује се за рад у другим земљама, где такође постоји потреба за овим кадром, а услови су знатно повољнији. Услед дефицита ових возача, непосредно је угрожена и безбедност у саобраћају, јер, како селекција није могућа, ангажују се сви расположиви људски ресурси.

Превозници сматрају да брисање услова да од добијања Ц категорије возе најмање две године до прилике да добију дозволу за Д категорију овај проблем неће решити.

– Ова мера неће угасити пожар – каже Мирко Вучинић, председник Удружења „Панон транспорт“. – Границе остају исте. Наредне године ће се радити на новом закону и ми се надамо да ће се неке наше сугестије усвојти. Сада није било времена за то. Наша идеје је да се мења систем образовања, да се у средњим саобраћајним школама ствара возач аутобуса. Сада се школују возачи камиона. Уз обавезну праксу и пробну дозволу, могли би раније да почну да возе аутобус.

Регистрација и за олдтајмере

Поједине измене иду на руку купцима половних аутомобила из иностранства. На техничким прегледима, по начелу саобразности, признаваће се и промене и преправке које су већ регистроване у земљи одакле је возило увезено. Неће бити потребна додатна документација за већ урађене преправке.

Занимљиво је и да се предвиђа да ће Агенција за безбедност саобраћаја издавати потврде о возилима која испуњавају услов да буду увезена као олдтајмери, као и да ће се издавати посебне регистрационе таблице за ова возила.

Двобојни уз пругу

Убудуће  би требало и да на пружним прелазима буду постављени двобојни семафори у намери да се додатно спрече несреће на овим, често веома ризичним укрштањима саобраћајница.

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости