Shopping cart

No Widget Added

Please add some widget in Offcanvs Sidebar

TnewsTnews
  • Почетна
  • Вести
  • Забуна међу просветарима: Од новог полугодишта бројчане оцене за други страни језик
Вести

Забуна међу просветарима: Од новог полугодишта бројчане оцене за други страни језик

foto-profimedia-ilustracija
30

Друго полугодиште за ђаке основних школа донеће једну новину – други страни језик оцењиваће се бројчаном оценом. До тада ће бити усвојене измене Закона о основама система образовања и васпитања, којим је предвиђено враћање бројчаног оцењивања другог језика. На крају првог полугодишта из овог предмета биће закључене описине оцене: задовољава, добар и истиче се, јер је то препорука коју су школе добиле од Министарства просвете.

Министар Младен Шарчевић, међутим, поручује наставницима другог језика да могу да оцењују и бројчано и описно.

– Како год оцене, неће погрешити – рекао је Шарчевић и најавио усвајање закона већ почетком наредне године.

Наталија Матић, директорка ОШ “Веселин Маслеша”, каже да ће у овој школи наставници другог језика поступити по препоруци Министарства и да ће закључене оцене бити описне.

Уколико се усвоји закон док траје прво полугодиште, које се завршава крајем јануара, прећи ћемо на бројчано оцењивање – каже за “Новости” директорка Матић.

У овој школи, иначе, деца као други страни језик могу да бирају немачки или руски. Наша саговорница истиче да је више ученика изабрало немачки, али да расте интересовање и за руски језик. Она наводи да деца схватају значај учења страних језика и да им то што се оцењују описно не утиче много на мотивацију да их уче.

С друге стране, Љиљана Ђурић, председница Друштва за стране језике и књижевност, сматра да је важно што је Министарство разумело потребу да се пређе на бројчано оцењивање, како ова генерација не била изгубљена у смислу мотивације да се посвети учењу и другог језика.

– Знање два страна језика данас је минимум да бисте били конкурентни у послу и да бисте могли наставити школовање и усавршавање. То није луксуз, како се некада сматрало – каже Љиљана Ђурић за “Новости”.

Због тога је, истиче, врло важно да се други страни језик оцењује бројчано, јер описна оцена не мотивише довољно ученике.

– Када један предмет издвојите, деца га не доживљавају озбиљно и сматрају да то градиво не треба да уче – каже Љиљана Ђурић.

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости, Љ. Бегенишић

Коментари су затворене

Читајте још

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Close Popup