Сви заинтересовани грађани и правна лица, као и предузетници у Србији, који желе да купе електрична или хибридна возила могу да поднесу захтев за субвенцију Министарству за заштиту животне средине до 31. октобра, а влада је за ову помоћ из буџета ове године наменила 15 милиона динара.
Помоћ за куповину ових возила додељује се у оквиру спровођења мера за побољшање квалитета ваздуха и у циљу унапређења квалитета животне средине.
Право на субвенционисану куповину прописано је Уредбом о условима и начину спровођења субвенционисане куповине нових електричних и хибридних возила, која је ступила на снагу за божићне празнике.
Љубитељи мопеда и трицикала имају право на помоћ за куповину у вредности од 250 евра, а заинтересовани за мотоцикле, тешке трицикле, као и лаке и тешке четвороцикле, могу добити субвенцију од државе у износу од 500 евра.
За четвороточкаше који имају највише девет путничких места, као и за теретна возила чија маса не прелази 3,7 тоне, а која имају искључиво електрични погон, државне субвенције износе до 5.000 евра.
У Уредби је наведено да се субвенцијом од 3.500 евра помаже куповина возила врсте М1 и Н1 која се покрећу на хибридни погон, уз обавезу да се пуњење може остварити и из спољног извора електричне енергије.
Такође, 3.500 евра добија се за куповину електричних М1 и Н1 возила са уграђеним саставом за продужење аутономије кретања са емисијама CO2/km до највише 50 g/km.
Износом од 2. 500 евра субвенционише се куповина возила врсте М1 и Н1 која покреће хибридни погон који уз мотор са унутрашњим сагоревањем има барем један електрични мотор и може да се без активирања мотора са унутрашњим сагоревањем одређено време самостално креће искључиво на електрични погон. При чему се производња електричне енергије за допуну батерија обавља унутар самог возила, са емисијама CO2 до највише 100 g/km.
Сви износи исплаћују се у динарској противвредности по званичном средњем дневном курсу Народне банке Србије, на дан уплате купопродајне цене.
Право на ову субвенцију немају, наведено је у Уредби, таксисти, као и предузећа јавног превоза, којима су већ на располагању субвенције за куповину нових такси возила.
Највећи проблем у Србији због којих се електрични и хибридни аутомобили значајније не купују јесте цена, због чега су и предвиђене субвенције.
Поред тога постоји проблем мрежне инфраструктуре, као и доступности брзих пуњача којих према неким подацима има свега 70.
Влада је крајем децембра усвојила и Уредбу о условима и начину спровођења субвенционисане набавке путничких возила за потребе обнове возног парка такси превоза као јавног превоза, како би се побољшали услови обављања те врсте саобраћаја, општа слика и привредни амбијент у Србији, као и делимична унификација кроз перформансе и боју возила.
Уредбом је предвиђена субвенција у износу од 8.000 евра у динарској противвредности по средњем курсу НБС на дан плаћања.
Ново путничко возило, за које је такси превозник у обавези да пре исплате субвенције уплати износ од најмање 15 одсто од купопродајне цене возила, не може бити јефтиније од 13.000 евра у динарској противвредности по средњем курсу НБС на дан подношења захтева.
За добијање субвенције неопходно је да нов аутомобил буде потпуно електрични, хибридни или на погон на компримовани природни гас са најмање евро 6 стандардом у погледу емисије издувних гасова.
ТопПрес/ Извор: Танјуг