Више до 700 производа из прехрамбене производње у Србији носи ознаку „Чуваркућа“ који гарантује да је он, не само створен у нашој земљи, већ да је резултат квалитетне производње, јединствених идеја и иновација, као и обраде домаћих сировина највишег квалитета, рекао је данас на Сајму етно хране и пића секретар Удружења за сточарство и прераду сточарских производа ПКС-а Ненад Будимовић.
Привредна комора Србије организовала је презентацију пројекта „Стварно у Србији“ и носилаца жига „Чуваркућа“ из области традиционалне прехрамбене производње у оквиру ове сајамске манифестације која се 15 пут одржава у Србији.
Акција „Стварано у Србији“ је усмерена на подршку домаћим производима и произвођачима, као и на јачање свести потрошача о значају куповине домаћих производа, док жиг „Чуваркћа“ представља потврду да је реч о роби врхунског квалитета, домаће производње и без генетских модификација, речено је на промоцији.
Секретар за сточарство Будимовић истакаоа је да је „Чуваркућа“ пројекат који је покренула Привредна комора Србије, прошле године са жељом и иницијативом да популарише и фаворизује домаће производе и произвођаче.
Рекао је да се овај жиг обележава читаву једну домаћу производњу, од сировине која има домаћи карактер, преко труда и енергије уложене у прераду, до амбалаже и дизајна.
„Чуваркућа је заживела неочекивано добро и преко 700 производа из прехрамбене производње је добило тај жиг, а компаније које их праве су од великих индустријиских до малих произвођача који су породичне фирме“, рекао је Будимовић.
Објаснио је да је циљ овог пројекта да се популарише домаћа производња која је квалитетна и добра, од које живи много људи и од које наша прерађивачка индустрија и трговци имају доста користи.
Поручио је да треба радити на промоцији и публикацији ових производа, како би трговачки ланци препознали мале произвођаче.
Такође, је рекао да се ради и на томе да за ове произвођаче, трговински ланци направе уступак и олакшице у односу уговоре које потписују са великим компанијама, како би домаћи производи били видљивији и доступноји на тржишту.
Осврнуо се на производе животињског порекла које покрива „Чуваркућа“ и навео да су то су млечни производи од сировог млека преко јогурта, павлаке, до трајних и полутрајних сирева, као траписти.
Када се говори о производима животињског порекла од меса, он истиче да ту спадају поред свежег меса, ферментисани и конзервисани производи, као и полутрајне и трајне кобасице.
Према његовоим речима производи који носе ово бележије, морају поред домаћег порекла имати и всок квалитет.
Будимовић је истако да се сав приход који ПКС има од ових прозвода, улаже у њихову промоцију.
Секретар удружења за биљну производну и прехрамбену индустрију у ПКС Александар Богуновић је рекао да се за добијање права на коришћење жига Чуваркућа може пријавити на сајту ПКС-а.
Навео је да се потребна докиментација подноси електронским путем, након чега посебна служба коморе испитује како начин производње, тако и кавлитет производа.
„Техничка комисија пре свега гледа квалитет производа у односу на онај који је прописан, а производи носиоци жига се разликују од осталих прехрамбених производа, по функционалности, нутритивној вредности и иновативности“, каже Богуновић.
Такође, навео је да је за добијање жига неопходно да се испуне еколошки стандарди и да се проверава да ли подносилац захтева за жиг испуњава прописане стандарде у том домену и додао да се додатно бодује ако производ испуњава стандарде за инострана тржишта.
Истако је да је важна комуникација са потрошачима, односно како се производ пласира и промовише на тржишту.
Коначну одлуку ко добија право за коришћење жига, каже Богуновић, доноси Савет „Чуваркућа“, који чине еминентни стручњаци и декани факултета.
Објаснио је да подносилац захтева када добије право на жиг, закључује уговор са Комором и има право да наредне три године његов производ носи ову ознаку, која је гарант за известан квалитет и аутентичност.
Богуновић је рекао да ПКС ради на промоцији ових производа кроз билборде, сајмове, акције и манифестације, како би се њихова продаја подигла на виши ниво и у земљи и у иностранству.
„Сва средства која се добијају за коришћење права искључиво се користи за промоцију и брендирања производа, како би се производи котирали на продајном тржишту“, рекао је он. Најавио је да је план да промоције домаћих производа почну и у иностранству и истако да 75 одсто прихода од ових производа остаје у будзету Србије.
Као велику предност у односу на остале прехрамбене производе на светском тржишту, Богуновић је истакао што су „Чуваркућа“ производи органски и нису генетски модификовани.
Упитан да прокоментарише целокупну сајамску манифестацију, Богуновић је истако да је ово начин да се промовишу сви производи етно хране и пиће и навео да је на сајму преко 300 излагача, а да су 12 од њих носиоци жига „Чуваркуће“.
Сок од ароније, ручно прављени колачи, домаће пиво, јогурт и млеко, као и зимница од домаћег воћа и поврћа само су неки од производа са аутентичним жигом, који посетиоци могу дегустирати током викенда на штанду ПКС-а.
ТопПрес/ Извор: Танјуг