До возачке дозволе у петој брзини

До возачке дозволе у петој брзини

За шофера одмора нема
Децу нам на екскурзије возе пијани возачи: Прошле године из саобраћаја искључено њих 19, а алкохол није једини разлог!
ВОЗАЧИ, КАКВА ВАМ ЈЕ РЕГИСТРАЦИЈА? Ако имате ова слова на таблицама, нећете морати да плаћате нове

Измене Закона о безбедности саобраћаја подстакле су велики број људи без дозволе да крену на часове вожње. Због тога многе ауто-школе постају претесне за оне који желе да до 2. септембра добију возачке дозволе и на тај начин избегну нова правила.

Чак и да сада крену на обуку и возе петом брзином, за пет месеци тешко ће стићи до возачке дозволе. А када добију пробну, уместо годину дана важења, млађима од 19 година дозвола ће од септембра трајати четири, а пунолетнима две године.

„Раније сам кренуо да бих стигао пре новог закона, да не би пробна дозвола трајала дуже од годину дана“, изјавио је полазник ауто-школе Филип Дрнадревић.

Из тог разлога је и јуриш на ауто-школе широм Србије. Жеље кандидата и родитеља су да се часови што пре извозе.

„Нико не пита може ли, како је ко научио да вози, само да се положи, да се узме дозвола по старом закону. Сада долазе, уписују се и питају — да ли можемо завршити до 2. септембра?“, каже директорка ауто-школе „Пане Пожега“ Миленија Пановић.

У Комори испитивача возачких испита наводе да су капацитети за полагање ограничени, а да у Београду на испит чека око 1.700 кандидата.

Према важећем закону, на полагању морају да буду два испитивача — један из ауто-школе, други из МУП-а. И поред тога што их у Србији има више од 800, испитивача из МУП-а ипак нема довољно, што отежава ситуацију.

Где наћи испитиваче

Како каже председник Коморе испитивача Драгомир Станковић, седморо полазника може да полаже испит у једном термину, а да ауто-школе углавном нуде три термина месечно.

Због сталног повећања броја људи који чекају на дозволу, Станковић је изнео предлог за решење проблема.

„Да би се одблокирао овај процес, решење до промене закона је да се узму лица која не раде у МУП-у, па повећају број испитивача. Али трајно, нормално решење за Србију је да сви испитивачи раде у независној инситуцији. Свугде у Европи је само један испитивач“, рекао је Станковић.

Да би тако требало да буде и код нас сматра Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја и напомиње да је важно консултовати ауто-школе око промена везаних за обуку.

„Стиче се утисак да се све више формалности убацује у обуку возача, а да се мање пажње посвећује самој суштини обуке возача. То је да они буду оспособљени за безбедно учествовање у саобраћају“, истакао је Окановић.

У протеклих десет година Закон о безбедности саобраћаја мењао се чак седам пута, што је пратило и доношење 11 правилника.

ТопПрес/ Извор: РТС

KOMENTARI

TOPPRESS: 0
DISQUS: 0