Shopping cart

No Widget Added

Please add some widget in Offcanvs Sidebar

TnewsTnews
  • Почетна
  • Вести
  • “Обука возача без семафора и кружних токова”. Ауто-школе најављују драстична поскупљења, али ту има много шта што не штима
Вести

“Обука возача без семафора и кружних токова”. Ауто-школе најављују драстична поскупљења, али ту има много шта што не штима

37

Када год ступи на снагу нови Правилник о обуци возача обично се катаклизмично најави гашење готово свих ауто-школа у Србији и црна судбина њихових полазника који ће због нових прописа морати најпре да чекају месецима на обуку и полагање, а онда и све то дебело да плате. Шта није у реду са ауто-школама било да раде по старом или новом правилнику?

Ауто-школе широм Србије, а највише у Београду, жуља пре свега то што по новом правилнику морају да спроводе обуку на 50 ари полигона који ће морати у потпуности и стопроцентно да буду у приватном власништву.

С друге стране, полазницима обуке највише смета најава да ће због ове новине часове вожње морати да плате скупље – до 10.000 више за Б категорију до чак 35.000 за Ц,Д и Е.

Селидба на други крај града

Пошто у ширем центру града нема ниједне површине у стопроцентном приватном власништву школе ће бити принуђене да иду на ободе града. Тако ће, на пример, једна школа са Коњарника отићи чак у Лештане, кажу у ауто-школама.

Како објашњавају, пошто су принуђени да иду много даље на полигоне, мораће и да повећају цену обуке која ће за Б категорију бити скупља за 10.000 динара, а за Ц,Д и Е до 35.000 динара.

Обука без семафора и кружних токова

– А можете да замислите какву ће полазници имати обуку у предграђима где једва да има семафора, а камоли кружних токова – истичу у ауто-школама.

Од 130 ауто-школа само њих тридесетак испуњава услове по новом правилнику, али су и они принуђени да направе паузу у раду.

– Већина је чекала последњи тренутак да испуни услове, а како МУП има ограничен број кадрова да изађе на терен и прегледа полигоне онда је већина ауто-школа принуђена да целу папирологију чека најмање 10 дана. Док не добијемо решење не можемо да радимо – објашњавају у ауто-школама.

Проблема је много

То међутим није једини проблем. Без обзира на старе или нове прописе, општи је став да обуку и полагање вожње у Србији већ годинама прате истоветни проблеми који никако да се системски реше. То, уосталом, потврђују и у самој Комори испитивача возачких испита (КИВИС).

Како истиче Драгомир Станковић, председник КИВИС-а, правилнике о начину полагања возачких испита су правили су људи који се не баве облашћу полагања возачких испита и у многим деловима легализовали велику могућност корупције.

– Власник ауто-школе је истовремено испитивач у својој ауто-школи, или то ради друго лице које је запослено у тој ауто-школи и на то лице се може вршити притисак да кандидат положи возачки испит и онда када на испиту није показао довољан степен знања – истиче Драгомир Станковић.

Како каже, ни у једној држави у ЕУ и окружењу нема два испитивача, нити је МУП укључен у ту област као у Србији.

– Пре него што су уопште осмишљени ови правилници, требало је сагледати да МУП нема довољно полицајаца који су истовремено и инстуктори, а то је био услов за полагање и добијање лиценце испитивача од стране Агенције за безбедност саобраћаја. Рецимо, у Браничевском округу имамо само два испитивача који покривају многа насеља у околини Пожаревца. У Новом Саду имамо информацију да имају само шест испитивача из МУП-а, те због тога родитељи и њихова деца чекају месецима да приступе полагању возачког испита – подвлачи Станковић

Утврђене трасе уче напамет

Обуку и полагање вожње у Србији додатно су успориле такозване трасе, како тврде у КИВИС-у. Уведене су трасе за сваку ауто-школу и искључиво по правилнику се полаже практичан испит на тим трасама. Свака ауто-школа мора да има 15 траса и у већини школа кандидати проведу скоро целу обуку на тим трасама, припремајући се да положе возачки испит, а не да постану безбедни возачи. На пример, никада нису возили нити у кружном току, нити на мото-путу, ауто-путу. Они на полагањима возачких испита возе напамет јер им је позната траса и саобраћајна сигнализација. Ове трасе су поново 26. октобра стопирале добијање дозвола за рад ауто-школа. Наиме, тражи се да кандидати полажу у близини полигона, а пошто су они сада промењени, морају се мењати трасе. Сматрамо да то треба укинути – истиче Станковић.

Због тога у КИВИС-у предлажу решења свих ових проблема.”Под којим углом стоји регистарска таблица?”

– Потребно је изместити испитиваче из ауто-школа и МУП-а у Министарство саобраћаја, Министарство просвете или Агенцију за безбедност саобраћаја јер она лиценцира и организује семинаре унапређења знања. На тај начин имали бисмо независну институцију са довољно испитивача, те би грађани могли да полажу возачки испит сваки радни дан од 8 до 22 сата у две смене. На тај начин запослени кандидати не би морали да одсуствују са посла, а ученици са својих редовних школовања. Такође, неопходно је и смањити број питања и садржај питања на теоријском испиту. Наиме, постоји око сто питања која нису педагошка или наводе кандидате на погрешан одговор. Постоји, рецимо, питање под којим углом стоји регистарска таблица – подвлачи Станковић.

Да ли су потребни полигони за камион и аутобус?

У КИВИС-у тврде да нема потребе ни да ауто-школе имају полигон за камион и аутобус.

– Сматрамо да полигони нису потребни, осим за А категорију. На пример, по правилнику кандидат за Ц, Д или Е категорију код полигонских радњи не може добити оцену да није положио, па се поставаља питање зашто им је потребан полyгон. По новом правилнику полигон мора бити у власништву или најму или да их изгради локална самоправа и да ауто школама на коришћење. У Београду и многим градовима то локалне самоуправе не занима, јер би их до сада већ изградили – наглашава Станковић.

ТопПрес/ Извор: Блиц, Марко Ташковић

Повезане ознаке:

Коментари су затворене

Читајте још

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Close Popup