За оверу здравствених књижица више не морате на шалтер: Од данас је све другачије

За оверу здравствених књижица више не морате на шалтер: Од данас је све другачије

Аутоматска овера здравствених картица за око 420.000 осигураника самосталних делатности, пољопривредника, као и чланова њихових породица почиње данас

Директор Канцеларије за ИТ и е-Управу Владе Србије, Михаило Јовановић каже за Тањуг да се данас, уствари, заокружује процес аутоматске овере картица у Србији који је почео у октобру прошле године и да грађани више не морају да иду на шалтере како би оверили картице.

– Од данас једна велика група осигураника не мора да иде на шалтере Републичког фонда здравственог осигурања. У тој групи се налазе предузетници, пољопривредници, самостални уметници, сви они који раде по међународним уговорима о пословно-техничкој сарадњи, верски службеници или који су запослени код приватника који нема ПИБ – наводи Јовановић.

Подсећа, да је од 1. октобра прошле године почела аутоматска овера картица здравственог осигурања, па тако, 150.000 послодаваца, који оверавају здравствене картице за три милиона запослених и чланове њихових породица, не мора више на шалтере.

– Данас више нико нема потребу да због овере здравствених картица иде на шалтере. Ово је значајан резултат у постизању ефикасне и транспарентне јавне управе, велики помак у реализацији електронске управе – оцењује Јовановић.

Прецизира да аутоматска овера функционише на основу података о доприносу који је уплаћен у систему пореске управе и долази до Фонда републичког фонда здравственог осигурања.

– Сви они који редовно плаћају доприносе имаће и могућност аутоматске овере здравствене књижице – каже Михајловић и појашњава да се ово не односи на оне који раде „на црно“ јер нису убележени у систем па тако није могуће да буде извршена аутоматска овера картица.

Додаје да сваки предузетник који се региструје, аутоматски му се оверава здравствена картица.

Из владе поручују да се због техничких разлога, аутоматска овера и даље неће вршити једино за осниваче привредних друштава који нису у радном односу.

Али, кажу, у наредном периоду анализираће се све препреке како би се и овој групи што пре омогућило да буду растерећени бирократског терета.

Значај ове мере владе коментарисао је за Тањуг порески Саветник Милан Трбојевић, који сматра да ће досадашње губљење времена и новца на шалтерима, најзад бити део прошлости за ову групу грађана.

– Са досадашња три корака, када су грађани ишли да поднесу захтев, затим добију уверење од Пореске, па да га подигну и након тога да иду на шалтер РФЗО да овере здравствену картицу, сада је практично “нула“ корака – каже Трбојевић.

Објашњава да је у питању и значајна уштеда новца.

– Ако рачунате, на пример, да сте за један дан могли да зарадите пет хиљада динара, у том случају, два пута годишње сте уштедели по толико – истиче Трбојевић.

Координатор Аграрног форума и пољопривредни произвођач из Панчева Зоран Сефкелинац, каже да је пољопривредницима ова новина битна, јер неће морати да троше време на шалтерима.

– Оно што је најбитније за нас је време. Више нећемо морати да трошимо драгоцено време на шалтерима, користићемо то време у нашој пољопривредној производњи – каже Сефкелинац.

Од октобра 2017. године Републички фонд за здравствено осигурање је омогућио аутоматску оверу картица здравственог осигурања (КЗО) за највећи број осигураника, а од данас овај начин овере омогућен је и осигураницима самосталних делатности (предузетници), пољопривредницима, свештеницима, верским службеницима, иностраним пензионерима.

Одсносно лицима која примају пензију или инвалиднину од државе са којом не постоји билатерални споразум о социјалном осигурању, самосталним уметницима, лицима која су запослена код физичких лица (који немају ПИБ) и лицима која обављају послове по основу уговора о размени стручњака или споразуму о међународној техничкој сарадњи.

Аутоматска овера обухвата и чланове породица ових лица који се преко њих осигуравају.

Такође, ова мера се односи и на лица која су здравствено осигурана по основу инвалидности као и ментално недовољно развијене особе, затим лица која се лече од ХИВ инфекција и других заразних болести, малигних обољења, оболели од ретких болести, лица старија од 65 година, жртве насиља у породици и трговине људима…

Аутоматска овера картица здравственог осигурања настала је повезивањем базе Републичког фонда за задравствено осигурање (РФЗО) са базама Пореске управе, Централног регистра обавезног социјалног осигурања (ЦРОСО), односно Фонда ПИО и Националне службе за запошљавање (НСЗ).

Сва осигурана лица, без обзира на основ осигурања имају могућност да провере да ли има је оверена здравствена картица на сајту Републичког фонда, док послодавци од сада имају могућност да прате статус овере картица за своје запослене преко портала Централног регистра обавезног социјалног осигурања.

ТопПрес/ Извор: Телеграф.рс/ Танјуг

KOMENTARI