Жене најчешће боле колена, мушкарце леђа, а ево и због чега

Жене најчешће боле колена, мушкарце леђа, а ево и због чега

Око 21 милион одраслих особа има остеоартритис односно болне зглобове, који могу довести до тога да не можете да се крећете. Најчешће се јавља у старијем животном добу, али могу да погоде било кога.

Код жена се остеоартритис јавља најчешће после педесете године живота, а код мушкараца после 45. Такође, јачина и подручје бола је различито. Код жена се болови најчешће развијају у лакту и коленима, а код мушкараца у куковима и леђима.

Али само због тога што је стање често, не значи да је неизбежно, да га не можете спречити или урадити нешто да га контролишете.

Постоји неколико врста зглобова, они се анатомски разликују, али имају сличну функцију, да повезују једну кост с другом и дају човеку способност да се савија и креће.

У зглобовима се налазе лигаменти и хрскавица. Они су задужени да смањују трење кости о кост приликом кретања зглобова. Осеоартритис се јавља када тело почне да губи то ткиво, а много је фактора који утичу на тај губитак.

Старење: Први је фактор старење. Хрскавица се стањује како старимо. С временом може да постане распуцала, а појављује се и ерозија.

Раније повреде: Фактор који убрзава ерозију могу бити повреде из младости, али и код особа које нису имале никаквих повреда јавља се ерозија.

Упале: Мање повреде утичу на биохемију ваших зглобова, јер се за време упала отпуштају хемикалије које су деструктивне за хрскавицу.

Губитак мишићне масе: Како особе старе природно губе мишићну масу, ако не вежбате да је очувате, уместо мишића зглобови ће на себе преузимати тежину свакодневног живота и то води до веће штете на њима.

Гојазност: Што већу тежину зглобови морају да носе то ће брже да пропадају. Ово је посебно тачно за колена.

Проблем је у томе што хрскавицу која је изгубљена не можете да вратите, можете само на време да реагујете и спречите даље излизивање и смањите бол уколико онвећ постоји.

Савети

За почетак се вратите на здраву тежину. То је најважније да бисте очували своје зглобове.

Потражите вежбе које ће циљано ојачати мишиће око болних зглобова. Мање кретања значи више укочености у зглобовима, па устаните и крећите се.

Препознајте своја ограничења. Неке активности су једноставно пренапорне за ваше зглобове па се немојте устручавати да затражите помоћ.

Правилан избор хране у сваком случају је користан.

Држање треба да буде усправно. Погрбљивање није добро ни за ваше зглобове. Добро држање олакшава посао мишићима и зглобовима.

Увек носите штитнике када се бавите активностима високог ризика. Може да се деси да због једног каменчића док возите ролере осигурате бол у коленима за цео живот.

ТопПрес/ Извор: Б92

KOMENTARI