Да ли ће „Хјундаи“ купити „Фијат-Крајслер групацију“? Вест да се јужнокорејски аутомобилски гигант „Хјундаи“ (који је власник и 39 одсто акција „Кије“ („Хјундаи група“) и заједно су четврти аутомобилски произвођач на планети) спрема да купи „Фијат-Крајслер групацију“ лансирали су азијски медији („Азија тајмс“) крајем прошле недеље, а убрзо је демантована на обе стране.
Колеге из „Азија тајмса“ су „из поузданих извора“ сазнале да ће „Хјундаи“ (не „Хјундаи група“) сачекати да вредност акција „ФКА групе“ падне, а то се на берзама наводно очекује почетком следеће године када ЦЕО целе „ФКА групе“ Серђо Маркионе оде у пензију.
Кључно име је за наводну транскацију извесни Пол Сингер који је директор „Елиот менаџмента“ који је тврди се, недавно лично именовао директора ФКА за Европу, Блиски исток и Африку нама добро знаног Алфреда Алтавилу за члана моћног Управног одбора „Телекома Италије“…
Господин Сингер, тврде у „Азија тајмсу“, има милијарду евра обвезница у „Хјундаију“…
При томе се истиче чињеница да је лично Маркионе неколико пута покушавао да нађе „партнера“ или купца за „ФКА групу“ сматрајући да је неизбежно да на планети остане само седам-осам великих играча.
Није тајна да је Серђо Маркионе нудио „сарадњу“ и „Џенерал моторсу“, највећем америчком произвођачу аутомобила, али и да га је Мери Бара, шефица ове компаније, глатко одбила.
Прошлог лета причало се и о намери „Грејт Вола“ кинеског ауто-гиганта, да купи „ФКА група“. Наводно је Маркионе и био у Кини, али се разговори нису завршили плодоносно јер су Кинези хтели да купе само бренд „Џип“, а Маркионе је продавао искључиво „цео пакет“.
На исти начин је одбијен и „Фолксваген“ (његов бренд „Ауди“ је купио од ФКА култни „Дукати“) који је исказао интересовање да пазари „Алфа ромео“ који је тренутно један од најпрофитабилнијих брендова „ФКА групе“.
И на крају, азијски медији, своју тврдњу да је „ствар већ готова“ поткрепљују чињеницом да би на ово преузимање са благонаклоношћу гледао и Доналд Трамп јер би (а „Крајслер“ је битан део целе приче) „ФКА групу“ купила компанија његовог блиског сарадника из Јужне Кореје са којим САД и даље има специјалне трговинске везе.
Иако испрва „Хјундаи“ није хтео да коментарише ове наводе, а портпарол Џим Трејнор није хтео да уопште говори на ову тему, лавина медијских написа је, изгледа, натерала челнике „Хјундаија“ да се огласе.
– Гласине су потпуно неутемељене – рекао је Трејнор. – Ми смо озбиљна компанија и стварно је смешно да демантујемо наводе ко зна којих медија.
Слично су реаговали и у „ФКА групи“, чак и оштрије јер се сем „незваничних извора“ нико није огласио.
– Апсолутно је смешно и причати о томе – наводе западни медији изјаве „неименованих извора“ из ФКА.
Међутим, добри познаваоци ауто-индустрије, попут угледног Мајкла Кербса, аналитичара тржишта из „Аутотрејдера“ каже да ту „има дима“…
– Дугорочно гледано, алијанса ФКА и „Хјундаија“ има много смисла, гледано и економски и политички. „Хјундаи“ је јак играч у Азији, ФКА на тржиштима Европе и САД. Јасно је да би и једни и други само добили спајањем – каже Кербс. – При томе је Маркионе, који не воли електричне аутомобиле, већ помињао сарадњу са „Хјундаијем“ на пољу водоника и горивих ћелија у коме је корејски гигант већ добро позициониран.
Кербс наводи и позитивне и негативне примере удруживања аутомобилских гиганата. Брак „Крајслера“ и „Мерцедеса“ није успео, али јесте алијанса „Реноа“ и „Нисана“.
– Ствари на папиру су једно али у реалном животу деси се нешто сасвим друго – каже он.
Медији подсећају и на прошлогодишњу причу са Кинезима који би да пазаре још нешто сем „Волва“. И помињу улагање (куповину акција) од девет милијарди долара „Џилија“ у „Дајмлера“.
Ипак, многи сматрају да ће коначну реч дати, бар посредно Доналд Трамп, амерички председник, који ових дана демонстрира моћ тако што једним твитом обара или подиже цене нафте и деонице европских произвођача возила.
Уколико он, рекосмо, да благослов, до посла ће сасвим извесно доћи, имајући у виду да је Маркионе међу првима подржао Трампову „идеју“ да се амерички произвођачи кола врате из Мексика на родну груду (или следи опорезивање) најављујући огромно, више милијарди тешко, улагање у фабрике на тлу Америке.
ПОСТРОЈЕЊА У ЕВРОПИ
„ХЈУНДАИ мотор Европа“ је компанија 100 одсто у власништву „Хјундаија“.
Седиште је у Риселсхајму у Немачкој (где је и седиште „Опела“).Развојни и дизајнерски центар је у Франкфурту, а фабрички погони су у Чешкој (Нашовице), Русији (Санкт Петербург и Таганронг) и Турској (Измит, Истанбул).
У Русији се праве модели „аксент“, „елантра“и „санта фе“, у Турској „и20“ и „и10“. А у Чешкој „и30″…
„ФКА група“ поред фабрика у Италији има погоне у Србији, Пољској и Турској.
ТопПрес/ Извор: Вечерње новости