Министарка просвете Славица Ђукић Дејановић доделила је данас уговоре о финансијској подршци ученичким задругама у 17 средњих школа у Србији и истакла да су задруге важан део васпитно – образовног рада у школама и да представљају вид подршке развоју предузетника код ученика.
„Овај начин рада је веома важан за ученике, који кроз задруге развијају своје радне навике, јачају самопоуздање и мотивацију за учешће у оваквим пројектима“, рекла је министарка.
На овај начин, додала је, ученици се припремају за тржиште рада, јер већ у средњој школи могу да се упознају са предностима предузетништва.
„Министарство просвете сада већ четврту годину за редом пружа финансијску подршку ученичким задругама, а ове године смо за ту сврху определили дупло више средстава него претходне – укупно осам милиона динара“, рекла је Ђукић Дејановић.
Министарка је похвалила све школе које су осмислиле различите пројекте и истакла да су велико интересовање показале специјалне школе и школе у подручју рада пољопривреда, производње и прераде хране.
„Такође, веома занимљиви су и пројекти из других школа и осталих подручја рада и сви имају велики значај за образовно – васпитни рад, а нарочито за реализацију практичне наставе за ученике у тим школама“, рекла је министарка.
Она је поручила да ће Министарство наставити да, као и до сада, подржава рад ученичких задруга како у основним тако и средњим школама, и позвала све школе да се активирају у овом сегменту.
Директор грађевинско – техничке школе Неимар из Ниша Сретен Васић за Танјуг је рекао да ће ова школа средства определити за набавку 3Д штампача.
Ово је четврти пут да добијамо донацију, наша задруга постоји четири године. То указује колико вредно и марљиво радимо.
Штампа у 3Д технологији је део савременог доба и желимо да искористимо средства за куповину такве машине која ће не само поспешити рад ученичке задруге него се надамо да ће штампа одређених модела користити и приликом организовања наставних али и ваннаставних активности.
Штампаћемо опеке, гредице и када је у питању повезивање са другим школама штампаћемо моделе које су у опште образовним предметима – математици, модели унутрашњих органа у биологији и слично.
На питање какво је интересовање за ученичку задругу, Васић каже да је у односу на све ваннаставне активности у школи међу ученицима најпопуларнија.
„Показала се као најуспешнији, најобимнији или најмасовнији облик ваннаставне активности, јер велики број ученика и наставника и родитеља је укључен у активности задруге“, рекао је Васић.
Економско – трговачка школе из Краљева и ученичка задруга Хермес ове године је конкурисала први пут, и као почетницима у овој области ова средства ће бити изузетно значајна, рекла је за Танјуг директорка Хермеса Марија Тимотијевић.
„Унапредићемо рад наше задруге, средства ћемо искористити за набавку опреме и материјала за рад задруге. Сматрамо да је важно да ученици буду укључени у ове активности и да се код њих развија предузетнички дух, стваралаштво и међусобна сарадња“, рекла је Тимотијевић.
Директор Средње стручне школе из Крагујевца Синиша Којић рекао је да је када су у питању стручне школе јако важна оријентисаност ка исходима образовања.
„Деца често постављају питања – шта ће мени то? Ово је резултат, они виде да то што раде има сврху и смисао, и те ученичке задруге су она ‘вишња на торти’ образовања јер када деца нешто уче и виде да од тога што су учили могу да сутра буду спремни за свој позив“, рекао је Којић.
Кроз ученичке задруге, додао је, и предузетништво добија практичну димензију.
Ова финансијска подршка намењена је за опремање ученичких задруга ради унапређења услова рада.
Средства су намењена за реализацију предложеног пројекта ученичке задруге, као и за набавку машина, опреме, средстава и материјала за рад ученичких задруга.
ТопПрес/ Извор: Танјуг