Чачак – Када је пре шест година почињала са радом Регионална информативна новиснка агенција (РИНА) са седиштем у Чачку, многи су помислили да ће то бити само још један у низу електронских медија из унутрашњости Србије, који ће као и већина других бити оруђе којим управљају локални политичари. Ипак, од јесени 2018. до ове 2024. прешао се тежак, напоран али и сигуран пут од мале медијске куће до лидера кад је у питању информисање из западног дела наше лепе Србије.

На челу са Иваном Николићем, агенција РИНА данас је медиј на који рачунају највеће националне медијске куће, медиј са ког се информишу скоро сви локални и велики национални портали, али и медиј који је увек први на лицу места и на извору информација.

– Да је било лако свих ових шест година – није. Сама идеја о настанку агенције РИНА, потекла је од мог оца Гвоздена, који је скоро двадесет година у медијима, ипак све остало је било на мени. Прихватио сам тада изазов иако ни ја ни колеге нисмо могли да претопоставимо шта нас све чека. Али, одустајање за нас није било опција. Рад који траје скоро 24 сата, седам дана у недељи. Оно што нас је издвојило од осталих јесте управо та жеља да први имамо информацију са терена. Ја лично сам знао у пола ноћи, усред зиме да устанем из кревета и одем на лице места, уколико се десила нека несрећа, хаварија или пожар, каже власник и главни уредник агецније РИНА Иван Николић.

Присећа се да је на самом почетку било мало оних који су РИНИ дали поверење, имала је само два, три корисника, али то ни Ивана ни његову малу екипу није поколебало. Наставили су да раде без предаха, као да их чита на хиљаде људи а у стварности је тај број био јако мали. Дани су пролазили, месеци и онда је полако точак почео да се окреће на њихову страну. Постали су препознатљиви и то највише због тога што су у фокус ставили обичне људе из народа, а политику у други план.

– Могу да се сетим тог преломног тренутка, биле су поплаве у мају 2019. године. Данима смо извештавали о несрећним људима којима је водена стихија однела све што су имали. Трудили смо се да их све обиђемо, да прикажемо њихову бол и патњу, верујте и сами смо неретко завршавали у сузама након обиласка свих тих подручја. Сећам се да смо пешке ишли преко два километра по блату како би стигли до човека који је живео у удаљеном драгачевском селу, а коме је клизиште претило да га затрпа и њега и његову малу кућу. Тада је његову причу чула читава Србија. Тада су велики медији из Београда обратили пажњу на нас, тражили су наше слике и фотографије, које су говориле више од 1000 речи. Мислим да смо доказали ево и на нашем примеру, да може да се успе чак иако у вашим причама уместо политичарима, дате предност обичном народу, додаје Николић.

Необичне, упечатљиве приче, такође приче из народа оно је по чему је агенција РИНА данас препознатљива. Иако млад, Иван се успешно изборио и са свим изазовима које је пандемија корона вируса донела у сваки сегмент живота, па тако и у новинарство.

– То је један од најизазовнијих периода за ових шест година, али сада кад мало боље размислим био је и један од најспушенијих. Извештавали смо о ситуацији, о болеснима, обилазили болнице и лекаре, неретко ризикујући и сами да добијемо инфекцију. Тада смо много времена посветили и причама о прелепим пределима у Србији, јер у време локдауна људи нису могли да путују ван граница. Памтим то као јако тежак, али и јако битан период у нашем досадашењм пословању, каже Николић.

Један по један корисник и сада је агенција РИНА дописник свих најчитанијих националних портала у земљи. Сарађује са преко 30 националних и регионалних медија, што је прави куриозитет за агенцију из унутрашњости и то је до сада пошло за руком само великима попут Тањуга. Бројне њихове вести, фитографије и видео снимке, попут експлозије у фабрици Слобода, пад висећег моста и слично, преносили су чак и велики светски медији. Оно што је такође, после толико труда и рада, евидентно јесте чињеница да ако новинари са РИНЕ пусте одређену вест, ту информацију ће знати читава Србија али и скоро читав регион.

– Успех нам је дао крила, дао нам је ветар у леђа да се наставимо кретати у правцу у ком смо кренули. Након што се за нас чуло и наш рад постао видљив, наставили смо да радимо још више и још квалитетније како бисмо испоштовали наше сараднике који су нам показали поверење. Трудимо се да њима, али и читавој Србији осим свокодневних информација донесемо и јединствене приче о обичним малим људима, добрим, вредним и поштеним. Желимо да покажемо лепу страну наше западне Србије. Многима смо променили живот на боље, издвојио бих можда младог Луку Црепуљаревића са Златибора ког смо обишли први и ком се након наше приче живот променио из корена. И таквих је примера заиста много. Неретко су тема наших прича манастири, природни предели и скривене оазе за које ко мало зна, истиче млади новинар.

Почетком ове године агенција РИНА постала је активна и на друштвеним мрежама, а њихов инстаграм профил сада прати преко 20.000 људи.

– Идемо у корак са временом, са модерним технологијама. Јасно нам је да су друштвене мреже данас јако важне и да су најбољи начин да будемо у контакту и интеракцији са нашим читаоцима. Радује нас што наша свака објављена фотографија или видео у току само једног дана остварају милион прегледа, а сам инстаграм профил месечно посети у просеку око 20 милиона људи што је заиста импозантна бројка. Нашим сарадницима могу да обећам да ћемо се и даље максимално трудити да их испоштујемо, да што би се рекло покријемо сваки терен онако како треба, а нашим читаоцима обећавам још много добрих и занимљивих прича, као и много изненађења кад су у питању нови професионални кораци, поручује Иван Николић.

ТопПрес/ ПП Медиа

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

CAPTCHA