Саобраћајно предузеће (СП) „Ласта“ ненајављено је обуставила обављање превоза на приградским и локалним линијама које су им уговором поверене, саопштио је Секретаријат за јавни превоз.
Како се наводи, на поласцима из Барајева, Сопота, Младеновца и Гроцке до Београда и делу локалних линија, путнике превозе возила ЈКП ГСП Београд и других превозника.
„С обзиром на то да СП Ласта не дозвољава коришћење аутобуских станица у приградским општинама, пријем путника се врши на локацијама поред аутобуских станица у местима одакле се поласци одржавају и редовних аутобуских стајалишта на трасама линија“, наведено је у саопштењу објављеном на сајту Секретаријата за јавни превоз.
Штрајк у „Ласти“
Због штрајка запослених у „Ласти“, који је покренуо синдикат „Независност“, а с њим су се сагласили сви запослени, од јутрос не саобраћају аутобуси на приградским линијама у Београду.
„Ступили смо у штрајк због одлуке Секретаријата за саобраћај града Београда да на сутрашњој седници буде једнострано раскинут уговор о поверавању обављања јавног превоза на територији града Београда, конзорцијуму у којем је „Ласта“, рекао је Игор Марковић, један од учесника штрајка, објашњавајући разлоге оставе рада.
Марковић је навео пет захтева, а први је да се са дневног реда седнице Скупштине града Београда, заказане за 25. децембра, скине тачка дневног реда везана за једнострани раскид уговора о јавно-приватном партнерству за комуналне делатности јавног приградског и локалног превоза путника на територији града Београда, закљученог 15. септембра 2023. године.
Тражи се и враћање списка свих возила везаних за тај уговор, јер су, како наводи Мирковић, 22 аутобуса неосновано су обрисана од стране Секретаријата за јавни превоз града Београда. Наведени захтеви се морају испунити одмах“, рекао је Марковић.
Други захтев је смена Надзорног одбора саобраћајног предузећа „Ласта“, именовање новог, именовање генералног директора предузећа Ласта АД Београд.
Све наведено мора да се испуни најкасније до четвртка, рекао је Мирковић.
Трећи захтев је обезбеђивање одговарајућих средстава кредитом од Банке Поштанске штедионице АД Београд или лизинг кућа за набавку 60 аутобуса, сходно потребама саобраћајног предузећа „Ласта“ „најкасније до половине јануара 2025. године“.
Четврти захтев је, како каже Марковић, хитно решавање проблематике везане за неуплаћене порезе и доприносе за зараде запослених кроз конверзију наведених потраживања Пореске управе у капитал предузећа „Ласта“ АД Београд.
Пети захтев је хитно заказивање и одржавање састанка са представницима локалних самоуправа у којима предузеће „Ласта“ обавља превоз.
Марковић је рекао да ће, ако уговор са градском управом буде раскинут, то предузеће остати без основног извора прихода
„Уколико уговор са градом Београдом буде раскинут, ми ћемо остати без основног извора прихода, највећег извора прихода, од којег обезбеђујемо нормално функционисање и највероватније нам прети стечај, а 2.000 људи који су запослени у Ласти остаће без посла. Није то само 2.000 људи, то је 2.000 људи и све њихове породице“, наводи Марковић.
Четири синдиката запослених у јавном превозу Београда подржали су данас колеге из саобраћајног предузећа „Ласта“ који су ступили у штрајк због најављеног раскида уговора о обављању приградског превоза у седам београдских општина, апелујући да надлежни одустану од штетне одлуке којом ће јавни превоз у Београду бити додатно урушен.
Синдикати „Центар“, „Правда“ „Слога“ и Синдикат запослених у јавном превозу Београда у саопштењу истичу да је неповољан положај „Ласте“ последица лошег руковођења и занемаривања.
„По сличном принципу по којем је град Београд одузео десетине линија Градском саобраћајном предузећу и уступио их приватним превозницима, тако градоначелник Београда и в.д. секретара Секретаријата за јавни превоз на пречац доносе одлуку о једностраном раскиду уговора са државним превозником ‘Ласта’, иако су званична оправдања да је то у јавном интересу грађана, односно корисника превоза“, објашњавају у саопштењу.
Они подсећају да град Београд није показао такву заинтересованост када је у питању кршење уговорних обавеза предузећа „C&LC Group“, који је имало бројне неправилности и неиспуњавања уговорних обавеза према јавном уговору са градом Београдом.
Представници четири синдиката наглашавају како грађани који користе линије тог превозника свакодневно имају прилику да виде неправилности, а највише их је видљиво на линији 511.
ТопПрес/ Извор: Танјуг, ФоНет