shutterstockshutterstock

Бројне потврде „о преправкама на возилу“ које су неопходне возачима да би извршили одговарајући атест и прошли на техничком прегледу, ових дана пуне касу скоро свих заступника произвођача аутомобила у Србији јер се цена ове услуге креће од три до шест хиљада динара!

Највише захтева има за потврду коју заступник одређеног аутомобилског бренда даје за „уградњу фолија за затамњивање аутомобилских стакала“. Та услуга истераће из џепа чак 9.000 динара.

– Пошаљите ми захтев, скенирану саобраћајну дозволу и доказ о уплати надокнаде мејлом, али вам потврду не можемо послати до краја следеће недеље јер само од јутрос имам 60 захтева – каже нам један од радника познате ауто-куће која издаје потврде у име произвођача једног од најпродаванијих возила у Србији.

То практично значи да ће возачи који су враћени са техничког прегледа и добили три дана да донесу атест за уграђене фолије за затамњивање стакала морати или да поново плате технички преглед или да одлепе фолије за чију су уградњу дали најмање 80 евра!

– Ставио сам фолије у овлашћеном сервису и они за њих имају атест, али без обзира на то и ја сам морао да атестирам фолије – каже нам Бранислав Ж. из Београда који је за „папир“ у коме заступник произвођача возила „дозвољава преправку“ платио 3.541,61 динара!

За атест је наш саговорник дао још 2.400 динара Центру за моторна возила АМСС и 3.000 динара Агенцији за безбедност саобраћаја. Уз то иде и државна такса од 300 динара.

Најжалије ми је што сам новац дао произвођачу који се „сложио са преправком на возилу“ – каже наш саговорник.

И док велика већина српских возача и даље тешко може да схвати зашто је за већ атестиране фолије неопходно радити атест и зашто уопште плаћају заступницима произвођача возила за дозволу, у Центру за моторна возила АМСС који испитује фолије кажу да не морају сви власници возила да плаћају за ове потврде.

– На званичним сајтовима заступника два позната бренда аутомобила објавили су да не издају потврде за преправку возила када су у питању фолије. Прецизније речено они су свим власницима њихових возила дали сагласност да уграде фолије – каже за „Новости“ Милан Божић, директор ЦМВ АМСС.

Како је „Новостима“ потврђено код заступника ова два бренда њихови принципали не сматрају да је уградња фолија за затамњивање стакала преправка на возилу, па зато и они не издају потврде без обзира што би се поприлично овајдили.

– Возачима су ионако сувише завлачи често непотребно рука у џеп па нисмо хтели да их и ми додатно оптерећујемо – каже саветник за медије и односе са јавношћу у познатој београдској ауто-кући.

Поред атеста за фолије многи возачи муку муче и са изгребаним, оштећеним налепницама-плочицама на стубу возачевих врата на којој пишу неке техничке спецификације возила.

– Изгребана ми је налепница и на техничком су тражили да од произвођача прибавим нову па сам после молбе за дозволу за преправку возила (фолије) коју сам платио око 3.500 сада морао да платим и 2.950 динара за издавање потврде о техничким карактеристикама возила – каже један наш читалац.

КУКАЈУ И ЗБОГ КУКА

Пуно муке имају и возачи који имају уграђене куке за вучу годинама а сада им траже на техничком да имају и одговарајуће атесте.
– Нема ту никаквих недоумица – каже Драган С. из једног београдског предузећа које обавља услуге техничких прегледа.
– Сва возила која имају уграђену куку морају да имају и атест. С тим да оне куке које су уграђене пре 1. јула 2011. и које нису демонтажне, такозване евро-куке ако немају атест морају да се скину. Они возачи који имају старе атесте за те куке немају проблем приликом техничког.
Увезена возила која имају такозвану евро-куку (која кад се демонтира не прелази оквире габарита возила) а имају одговарајућу плочицу без проблема пролазе технички преглед иако немају писани атест.
Атест за куку кошта од 1.700 до 3.000 динара. Неопходна је и потврда произвођача (заступника) бренда о дозвољеним преправкама (3.000 – 6.000 динара) и уплата на рачун Агенције за безбедност саобраћаја (3.000 динара).

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости