Многобројне несреће на друмовима, учестало кршење саобраћајних прописа, показују да и у систему школовања младих возача доста тога шкрипи.

За просечан српски џеп обука за возача је прескупа, а са друге стране рачунице показују да са 1.200 динара, колико кошта практични час (обавезно је да се вози 40 часова), није могуће покрити ни најосновније трошкове. Школама недостаје инструктора, а кандидати који су прошли обуку, због мањка испитивача, чекају и по неколико месеци на полагање испита.

Зато је чињеница да се припрема нови Закон о безбедности саобраћаја, који ће између осталог, прописати и начин рада ауто-школа, поздравила и Привредна комора АШ Србије.
– Формирана је радна група која треба да изради нацрт закона, али међу члановима радне групе, поред представника МУП, надлежних министарстава, Агенције за безбедност саобраћаја, професора БУ, нема, за разлику од прошлог пута, наших представника – каже Младен Рашета, секретар Привредне коморе АШ Србије. – Ипак, затражили су да им пошаљемо наше предлоге.

Необично је да је постављен и услов – да ти предлози имају узор у некој од земаља ЕУ (али не и земаља региона, на пример Хрватске, Словеније).

– Ми смо овом послу приступили озбиљно, јер смо ми ти који су, поред кандидата за возаче, и најнезадовољанији досадашњим условима рада и прописима. У најкраћем могућем року доставићемо предлоге радној групи – објашњава Рашета.

Иако ни први оперативац Привредне коморе АШ Србије, али ни други чланови овог удружења нису хтели да дају информације о њиховим предлозима, јасно је који су то кључни проблеми са којима се суочавају у ауто-школама Србије.
Оваква врста полигона и теоретских предавања сасвим сигурно мора да се мења, као и пропис да због саобраћајног прекршаја ван радног времена инструктори остају две године без права на рад.

– Покушаћемо да се наш глас што јаче чује јер сматрамо да имамо велико искуство и знање и да многи проблеми у тренутном систему обуке возача не би ни постојали да су нас мало више уважили када је то било потребно – каже Рашета.

Инструктори беже

Мањак испитивача последњих месеци некако је ублажен појачаним ангажовањем Агенције за безбедност саобраћаја и МУП, али сада се ауто-школе суочавају са мањком инструктора.

– Људи једноставно иду тамо где су боље плаћени. Ако не желимо да сви оду да возе камионе, мораћемо боље да их наградимо – каже Рашета.

ТопПрес/Извор: Новости